Projekt VEGA | Obdobie riešenia: 1996 – 1997 |
Riešitelia
- prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc.
- PhDr. Branislav Pupala, CSc.
- RNDr. Igor Pecen
- Mgr. Renáta Tóthová
Charakteristika projektu
Cieľom projektu je identifikovať predstavy žiakov o prírodovedných javoch, a rozpracovať metódy vedúce k adekvátnemu pochopeniu prírodných javov žiakmi. Hľadať vývinové a kultúrne limity osvojenia konceptov ekologickej výchovy. Skúmať zmeny v nazeraní učiteľskej a rodičovskej verejnosti smerom ku konštruktivistickým prístupom.
Výsledok projektu
Na modelových témach stavba látky, fotosyntéza a trávenie bola študovaná kvalita žiackych vedomostí. Výsledky vrátili tradične prijímaný predpoklad o nemennosti a vývine žiackych predstáv. Štúdium postojov učiteľov ku konštruktivistickým pedagogickým situáciám potvrdilo malú pružnosť učiteľov (najmä starších) reagovať pedagogicky adekvátne na takéto situácie. Pri napĺňaní cieľov projektu sa využívali metódy: fenomenologický rozhovor; dvojúrovňové testy.