Skočiť na hlavný obsah

Inovácia vysokoškolskej prípravy a ďalšieho vzdelávania učiteľov chémie základných a stredných škôl využívajúca konštruktivistický prístup a smerujúca k zvýšeniu prírodovednej gramotnosti učiteľov i žiakov

Projekt KEGA 3/5275/07                                                                                 Obdobie riešenia: 2007 – 2009

 

Riešitelia

  • doc. Ing. Ján Reguli, CSc.
  • doc. Ing. Mária Linkešová, CSc.
  • Ing. Ivona Paveleková, CSc.
  • Mgr. Mária Martinkovičová, PhD.
  • Mgr. Jana Braniša.

Charakteristika projektu

V priebehu riešenia projektu sa po obsahovej i formálnej stránke inovovali viaceré predmety v bakalárskom i magisterskom stupni štúdia učiteľstva chémie. V prvom rade išlo o metódy štúdia fyzikálnochemických vlastností. Zakúpené prístroje (prenosný UV­‑VIS spektrometer, refraktometer, Labquest) umožnili zmodernizovať viaceré laboratórne práce. Boli pripravené a vydané (v elektronickej forme na webovej stránke Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave) učebné texty Laboratórne cvičenia z fyzikálnej chémie a tiež Vybrané kapitoly z chemickej a potravinárskej technológie 1, 2 (študijné texty k predmetom základné technologické operácie a postupy a vybrané výrobné technológie 1 a 2). K inovácii obsahu prispeli aj výsledky uskutočnených didaktických výskumov. Obsah viacerých predmetov bol upravený a doplnený sprievodnými textami, ktoré sú študentom k dispozícii na webovej stránke Katedry chémie). Ide o predmety fyzikálna chémia 1, spotrebiteľská chémia, angličtina pre učiteľov chémie a vedecká komunikácia. Takto zverejnené materiály sú k dispozícii aj učiteľom z praxe a stredoškolákom. Zakúpenie prenosných počítačov, dataprojektora a interaktívnej tabule umožňuje využívať vopred pripravené vzdelávacie materiály a prezentácie a tiež pripojiť sa na sieť a používať najnovšie vzdelávacie materiály z iných zdrojov.