Skočiť na hlavný obsah

Didaktické problémy elektronického vzdelávania

Projekt VEGA                                                                                               Obdobie riešenia: 2003 – 2005

 

Riešitelia

  • prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc.
  • doc. Ing. Martin Mišút, CSc.
  • Mgr. Viola Gazdíková, PhD.
  • Mgr. Mária Orolínová
  • RNDr. Jarmila Kirchmayerová
  • PaedDr. Andrea Kubalíková

Charakteristika projektu

Prognostické úvahy prirovnávajú dnešnú situáciu súvisiacu s novými médiami, ktoré je možné využiť v školstve k revolúcii, ktorú v školstve spôsobil vynález kníhtlače. Kým doteraz reálne využitie počítačov bolo limitované technickými možnosťami, dnes technici začínajú realizovať vzdelávacie systémy, ktoré zásadne menia prevládajúce predstavy o vzdelávaní a jeho podstate. V súvislosti s e‑learningom sa hovorí o potrebe rozpracovania e‑didaktiky. Zámerom navrhovanej výskumnej úlohy je prispieť k riešeniu nasledujúcich parciálnych problémov e‑didaktiky:

  • posúdiť vplyv rozličných zložiek funkčnej gramotnosti (čítanie s porozumením, dešifrovanie obrazových a grafických informácií a počítačovej gramotnosti) na schopnosť učenia sa z elektronických médií,
  • opísať štýly učenia sa z elektronických médií,
  • vo vybraných oblastiach poznania odhaliť reálne možnosti transferu (včítane možnej interferencie) poznatkov a zručností získaných v elektronickom vzdelávaní pri riešení praktických (reálnych) problémov opísať profesijné vlastnosti učiteľov pôsobiacich v elektronickom vzdelávaní…