Skočiť na hlavný obsah

Podrobnosti o časopise

Open Access

CC License Logo

logo Crossref

Formát: časopis
ISSN: 2989‑3577
Prvé vydanie: jar 2024
Prvé vydanie predchodcu: 1997
Časový rámec publikovania: dvakrát za rok
Jazyky: angličtina, slovenčina, čeština
Tematické zameranie: výchova, vyučovanie a učenie sa, pedagogika, filozofia výchovy, dejiny výchovy, morálna výchova, výchova charakteru, občianska výchova.

Ponúkame pedagogický vedecký časopis, ktorý:

  • je v starostlivosti katedry Pedagogickej fakulty na Trnavskej univerzite a nášho trnavského výskumného tímu;
  • sa zameriava na oblasti všeobecnej pedagogiky, so špeciálnym dôrazom na teoretické základy výchovy a vzdelávania, filozofiu výchovy, históriu pedagogiky, etickú a morálnu výchovu;
  • zahŕňa teoretické a empirické štúdie;
  • má za úlohu prilákať, vytvárať a spájať výskumnú komunitu, chce sa stať platformou na jej výstupy a diskusie;
  • kladie dôraz na striktné recenzné procesy a záleží mu na tom, aby príspevky boli založené na dôslednom výskume a súčasne, aby mali praktické, reálne dôsledky;
  • vychádza dvakrát do roka, jedno číslo je vydávané v angličtine, druhé v slovenčine a/alebo češtine;
  • postupne bude obsahovať rôzne sekcie a rubriky (diskusie a polemiky, správy, recenzie, eseje, rozhovory, prílohy);
  • pripravuje „výzvy“ pre autorov na tematické čísla (call for papers);
  • nadväzuje na históriu predchádzajúcich časopisov (Acta Facultatis, Scientia et Eruditio) a deklaruje ich kontinuitu;
  • bude postupne indexovaný v databázach vedeckých periodík.

Názov časopisu vystihuje jeho dialogickú paradigmu.

Slovo „dialógy“ má tiež mnohovýznamový rozmer, s ktorým spájame:

  • rozhovory, polemiky, diskusie, peer­‑review, interaktivitu, interdisciplinárnosť,
  • ale tiež dyádu Ty – Ja, dialóg ako súčasť vzdelávacieho vzťahu,
  • rešpekt k dôstojnosti ľudskej osoby, ktorá tvorí základ spoločenského života,
  • dôraz na morálnu zložku vzdelávania, na výchovu charakteru a výchovno-vzdelávacie hodnoty, ktoré presahujú bezprostredný zisk a príjemnosť,
  • odkaz na ideu nenahraditeľných ľudských zdrojov, na dialogické učenie, na personalistický a humanistický prístup k vzdelávaniu,
  • prepojenie medzi konkrétnymi historickými a kultúrnymi kontextami na jednej strane a otvorenosťou k posúvaniu horizontov, transcendencii a nádeji na strane druhej.

Ciele a zameranie

Poslanie

Časopis Dialogues in Education (DinE) je z oboch strán anonymne recenzovaný vedecký časopis, ktorý podporuje medzinárodnú vedeckú výmenu poznatkov a informácií medzi výskumníkmi, akademikmi a profesionálmi v oblasti vzdelávania. Publikuje len pôvodné, predtým nezverejnené neskrátené výskumné a prehľadové články, ktoré odzrkadľujú najnovšie bádanie a vývoj v oblasti teoretických, empirických a praktických aspektov edukácie a pedagogiky.

Hlavnými tematickými zameraniami publikovaných výskumov v časopise sú: filozofické, etické a historické základy vzdelávania a všeobecnej pedagogiky, v dialogickom prístupe, s osobitným dôrazom na hodnotovú, morálnu a osobnú dimenziu vzdelávania a vyučovania.

Názov časopisu zahŕňa paradigmu dialógu a identifikuje ju v ľudských záležitostiach, obzvlášť vo výchovno­‑vzdelávacích vzťahoch. Slovo „dialógy“ má tiež polysemický rozmer, s ktorým sa spája:

  • filozoficko­‑konceptuálny základ: vzťah Ja – Ty ako základný prvok dialógu a filiatická dimenzia (t. j. dimenzia priateľskej lásky) ako konštitutívnu súčasť výchovného vzťahu,
  • dôraz na morálnu zložku výchovy a vzdelávania, na výchovu charakteru a hodnôt, ktoré prekračujú prostý úžitok a potešenie,
  • odkaz na ľudské zdroje a vnútorné bohatstvo každej osoby, dialogické učenie, humanistický a personalistický prístup k výchove, vzdelávaniu a vyučovaniu,
  • vedecký prístup: relačnosť, interaktivita, interdisciplinárnosť,
  • dialogické formy výskumných postupov: diskusie, príspevky, rozhovory, fokusové skupiny, polemiky, vzájomné recenzie.

Povzbudzujeme autorov k tomu, aby rozvíjali pedagogický výskum v dialógu, o dialógu a pre dialóg.

Pozývame autorov, aby zasielali na publikovanie teoretické a empirické štúdie, prehľadové štúdie, správy o prebiehajúcich výskumoch, eseje, diskusie a polemiky, recenzie publikácií z praxe a správy o relevantných udalostiach.

Všetky príspevky, ktoré budú výkonnými redaktormi posúdené ako dostatočne kvalitné, komplexné a vedecky dôsledné, prejdú dvojito zaslepeným recenzným procesom.

Pozývame výskumníkov, ktorí majú záujem pôsobiť ako recenzenti, aby kontaktovali výkonných redaktorov so zoznamom oblastí, v ktorých sú kvalifikovaní na posudzovanie rukopisov.

DinE vychádza dvakrát ročne, jedno (jarno­‑letné) číslo v anglickom jazyku, druhé (jesenno­‑zimné) číslo v slovenskom a/alebo českom jazyku.

História

Časopis DinE je priamym pokračovaním predchádzajúcich periodík publikovaných Pedagogickou fakultou Trnavskej univerzity, do ktorých tvorby boli osobne zapojení niektorí súčasní redaktori DinE.

1997 – 2016: Acta Facultatis Paedagogicae Universitatis Tyrnaviensis

2017 – 2020: Scientia et Eruditio

Po prestávke spôsobenej pandémiou Covid‑19 a reprofilácii periodika bol časopis obnovený a užšie a hlbšie zameraný na vyššie uvedené témy.

O nás

Časopis Dialogues in Education (DinE) vydáva Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave na Slovensku. Jadro redakčnej skupiny tvoria výskumníciKatedry pedagogických štúdií. Výskumný tím sa dlhodobo venuje otázkam všeobecnej pedagogiky, filozofie výchovy, histórie výchovy a vzdelávania, morálnej a etickej výchovy, občianskej výchovy, školskej a pedagogickej psychológie a didaktiky školských predmetov zameraných na edukáciu v spoločenskej a kultúrnej oblasti.

Výkonná rada redakcie

Andrej Rajský, šéfredaktor, Trnavská univerzita, Slovensko, andrej.rajsky [at] truni.sk

Marek Wiesenganger, zástupca šéfredaktora, Trnavská univerzita, Slovensko, marek.wiesenganger [at] truni.sk

Blanka Kudláčová, redaktor, Trnavská univerzita, Slovensko, blanka.kudlacova [at] truni.sk

Martin Brestovanský, redaktor, Trnavská univerzita, Slovensko, martin.brestovansky [at] truni.sk

Rastislav Nemec, redaktor, Trnavská univerzita, Slovensko, rastislav.nemec [at] truni.sk

Romana Martincová, redaktor, Trnavská univerzita, Slovensko, romana.martincova [at] truni.sk

Jazykový redaktor

David Levente Palatinus, Trnavská univerzita

Technický redaktor

Roman Horváth, Trnavská univerzita

Redakčná rada

Marvin W. Berkowitz, Center for Character and Citizenship, University of Missouri–St. Louis, USA

Kristján Kristjánsson, Jubilee Centre for Character and Virtues, University of Birmingham, UK

Verónica Fernández Espinosa, Virtue and Values Education Centre, Francisco de Vitoria University, Madrid, Spain

Tom Harrison, Jubilee Centre for Character and Virtues University of Birmingham, UK

Dariusz Stępkowski, Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw, Poland

Tomáš Kasper, Univerzita Karlova, Praha, Česká republika

Jan Hábl, Univerzita Hradec Králové, Česká republika

Simonetta Polenghi, Università Cattolica del Sacro Cuore, Milan, Italy

Daniele Bruzzone, Università Cattolica del Sacro Cuore, Milan, Italy

Roland Bernhard, Private University of Teacher Education Vienna/Krems, Austria

Pádraig Hogan, National University of Ireland Maynooth, Ireland

Katarzyna Wrońska, Jagiellonian University, Krakow, Poland

Antonio Francisco Canales Serrano, Complutense University of Madrid, Spain

Juan P. Dabdoub, Navarra University, Spain

Wojciech T. Kaftanski, Jagiellonian University, Poland / Harvard University, USA

Henning Schluß, University of Vienna, Austria

Pre autorov

Redakčná politika

Autori svoje príspevky posielajú v elektronickej forme na nasledujúcu e‑mailovú adresu: dialoguesineducation [at] truni.sk.

Každému príspevku bude na ďalšiu jednoznačnú identifikáciu pridelené špecifické ID. V ďalšej korešpondencii je treba sa odkazovať na toto ID.

Proces predkladania a hodnotenia príspevkov

  1. Po prijatí e‑mailu s príspevkom pošle asistent redakcie do 5 pracovných dní korešpondujúcemu autorovi potvrdzujúci e‑mail. Ak nedostanete potvrdenie o prijatí do 5 pracovných dní, prosím, kontaktujte šéfredaktora na adrese: andrej.rajsky [at] truni.sk.
  2. Recenzný proces. Používame obojstranne anonymný systém recenzovania (double­‑blind peer­‑review). Všetky rukopisy budú podrobené dôkladnému, spravodlivému a nezaujatému recenznému a hodnotiacemu postupu a budú posudzované na základe ich významu, novosti a užitočnosti pre čitateľskú obec časopisu. Identita recenzentov zostáva pre autorov anonymná. Recenzný proces môže trvať 6 až 12 týždňov.
  3. Oznámenie výsledku recenzie.
    Výsledkom recenzie bude jedno z nasledujúcich rozhodnutí:
    • Prijať.
    • Prijať s drobnými zmenami.
    • Prijať s významnými zmenami. Je potrebné zaslať recenzentovi na opätovné posúdenie.
    • Odmietnuť.
  4. V prípade potreby musia autori revidovať prácu podľa komentárov recenzentov. Po konečnom prijatí dostane autor práce potvrdenie o prijatí e‑mailom.
  5. Dialogues in Education (DinE) vydáva Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave. Recenzný a publikačný proces sú úplne nezávislé od akéhokoľvek inštitucionálneho záujmu. Vydavateľ podporuje voľné šírenie a zdieľanie vedeckých poznatkov, preto za zverejňovanie príspevkov nevyžaduje žiadne spracovateľské poplatky.

Autorské práva

Predpokladá sa, že predložené dokumenty neobsahujú žiadny materiál chránený patentom alebo patentovou prihláškou. Zodpovednosť za technický obsah a ochranu chránených materiálov nesú výhradne autori a ich organizácie. Redakčná rada nie je za takúto ochranu zodpovedná. Hlavný autor je zodpovedný za to, že príspevok videli a schválili všetci ostatní autori. Je povinnosťou autora, aby pred predložením príspevku získal všetky potrebné povolenia na uvoľnenie autorských práv na použitie akýchkoľvek materiálov chránených autorskými právami v rukopise. Ak si autori želajú do svojho príspevku zahrnúť materiál, na ktorý nemajú autorské práva, musia pred odoslaním získať písomné povolenie od vlastníka autorských práv a k predloženému príspevku musí byť pripojené náležité potvrdenie. Akékoľvek poplatky, ktoré si držiteľ autorských práv môže účtovať za opätovné použitie chráneného obsahu, hradia autori. Autori zostávajú vlastníkmi autorských práv pri všetkých príspevkoch publikovaných v jednotlivých vydaniach.

Vyhlásenie o otvorenom prístupe

Dialogues in Education (online) je licencované periodikum podľa Creative Commons Attribution­‑NonCommercial­‑NoDerivs Licence. Časopis je časopisom s otvoreným prístupom, ktorý umožňuje všetkým používateľom bezplatný neobmedzený prístup k celému jeho obsahu bez akýchkoľvek obmedzení po publikovaní.

Vyhlásenie o ochrane súkromia

Mená a e‑mailové adresy odoslané časopisu sa použijú výlučne na účely deklarované časopisom a nebudú sprístupnené na žiadny iný účel, ani žiadnej inej strane.

Pokyny na písanie príspevkov

DinE publikuje nasledujúce typy akademických prác:

Recenzované články: 3 000 – 8 000 slov
teoretický, historický, empirický výskum, prehľadový článok
Diskusia: 1 000 – 3 000 slov
Recenzia knihy: 800 – 2 000 slov
Rozhovor: 1 000 – 2 000 slov
Preklad: 1 000 – 8 000 slov

Pri príprave rukopisu na predloženie do Dialogues in Education (DinE), prosím, dodržiavajte tieto pokyny:

Rukopisy sú akceptované v angličtine, slovenčine a češtine a môže sa v nich používať akýkoľvek konzistentný pravopisný a interpunkčný štýl. Typický výskumný článok má 3 000 až 8 000 slov vrátane grafov, tabuliek, odkazov, popisov, poznámok pod čiarou a vysvetliviek.

Predložené rukopisy by mali byť vo formáte dokumentu textového procesora Microsoft Word. Okrem toho uveďte abstrakt (150 až 250 slov) a 5 až 6 kľúčových slov. Predložený rukopis by mal byť zostavený takto: názov príspevku; abstrakt; kľúčové slová; hlavný text; poďakovania; referencie; prílohy (podľa potreby), životopisný medajlón o autorovi/autoroch. Voľte stručné nadpisy sekcií („kapitol“). Všeobecné pokyny na prípravu príspevku sú podrobnejšie uvedené nižšie. Na ľahšiu orientáciu je priložená šablóna príspevku.

DinE je publikovaný vo formáte určenom na čítanie na obrazovke alebo tlač čitateľom. Časopis má index ISSN a je indexovaný službou Crossref (systémom DOI), aby bolo možné jednoznačne citovať jednotlivé príspevky.

Všetci autori rukopisu by mali na poslednej strane uviesť svoje celé mená (s titulmi), afiliácie, poštové a e‑mailové adresy. Jeden autor by mal byť identifikovaný ako korešpondujúci autor. Všetci vedci, ktorí môžu mať oprávnený nárok na autorstvo, musia byť v rukopise menovaní ako spoluautori.

V poďakovaní uveďte všetky relevantné údaje, ktoré požadujú všetky financujúce organizácie a organizácie udeľujúce granty.

Poskytnite obrázky, fotografie a grafy v najvyššej možnej kvalite. Všetky obrázky musia byť očíslované v poradí, v akom sú uvedené v rukopise.

Autori nemôžu odosielať animácie, filmové súbory alebo zvukové súbory ako súčasť svojich publikácií.

Nižšie sú podrobnejšie pravidlá citovania a odkazovania sa na bibliografické zdroje.

DinE používa štýl odkazovania a citovania podľa 7. vydania APA.

V závere zostavte svoj krátky životopis (nie viac ako 200 slov). Uveďte svoju vedeckú oblasť, akademické úlohy, ktoré zastávate a akékoľvek ďalšie informácie, ktoré by o vás čitatelia DinE mali vedieť.

Kontrolný zoznam na prípravu podania príspevku

Pred podaním príspevku sú autori povinní skontrolovať, či spĺňa nasledujúce položky kontrolného zoznamu. Príspevky, ktoré nie sú v súlade s týmito pokynmi môžu byť vrátené autorom.

  • Text súvisí s výchovou a vzdelávaním, reaguje na tému v Calls for Papers a má vedecký charakter.
  • Celý text je v angličtine, slovenčine alebo češtine. Bola vykonaná gramatická a štylistická korektúra.
  • Príspevok ešte nebol publikovaný a ani nie je súčasne posudzovaný iným časopisom.
  • Súbor predkladaného príspevku je vo formáte Microsoft Word – bola použitá šablóna príspevku.
  • Všetky odkazy musia byť v súlade so štýlom odkazovania podľa 7. vydania APA, štýlom autor – dátum.
  • Nech sú URL odkazy na zdroje uvedené vždy, keď je to možné.
  • Odseky jadra (textu) príspevku majú riadkovanie násobkov 1,15; veľkosť písma 12 bodov; na zvýraznenie sa nepoužíva podčiarknutie, ale kurzíva; všetky ilustrácie, tabuľky a obrázky sú umiestnené priamo v texte a nie na konci príspevku.
  • Zahrnuté sú všetky základné (povinné) časti (názov príspevku; abstrakt; kľúčové slová; hlavný text; poďakovanie; referencie; prílohy (podľa potreby), životopisy).
  • Nadpisy a podnadpisy pomáhajú čitateľovi lepšie pochopiť štruktúru textu. (Nemali by byť použité viac ako dve úrovne; ideálne iba jedna.)
  • Celý text je usporiadaný konzistentne – spôsobom, ktorý je logický, jasný a priamočiaro sledovateľný.

Etika publikovania

Časopis Dialogues in Education (DinE) publikuje iba pôvodné práce, ktoré nekopírujú ani neduplikujú predtým publikované práce. Články predložené do DinE nesmú byť v tlači, akceptované alebo recenzované inde. Predložený rukopis nesmie obsahovať žiadny nezákonný, urážlivý, hanlivý alebo odsudzujúci obsah alebo vyjadrenia.

Predpokladá sa, že predložené dokumenty neobsahujú žiadny materiál chránený patentom alebo patentovou prihláškou; zodpovednosť za technický obsah a ochranu duševného vlastníctva nesú výlučne autori a ich organizácie. Nie je to zodpovednosťou redakčnej rady. Hlavný autor je zodpovedný za to, že príspevok videli a schválili všetci ostatní autori. Autori sú zodpovední za získanie všetkých potrebných povolení na uvoľnenie autorských práv na použitie akýchkoľvek materiálov chránených autorskými právami v rukopise pred jeho predložením.

Predložením vášho rukopisu do DinE, autori súhlasia s kontrolami originality ich rukopisu v rámci obojstranne anonymného (double­‑blind) recenznéhoa redakčného procesu. Autori sú zodpovední za dodržiavanie štandardov Research Ethics Committee (REC), IRB alebo podobných inštitúcií v krajine a/alebo inštitúcii, v ktorej výskumník pôsobí.

Časopis má politiku „nulovej tolerancie plagiátorsta.“

Od autorov sa vyžaduje, aby pri predkladaní príspevku uviedli akýkoľvek možný konflikt záujmov. Medzi ne môžu patriť finančné konflikty záujmov, napríklad vlastníctvo patentov, vlastníctvo akcií, poradenské služby, honoráre za prednášky.

Časopis Dialogues in Education (DinE) sa zaviazal dodržiavať etické štandardy a správanie bežné pri publikovaní počas celého procesu publikovania. DinE dodržiava štandardy uvedené v etickom kódexe výboru Committee on Publication Ethics (COPE). Preto je postup DinE (redaktorov, recenzentov, autorov) zameraný na súlad s Code of Conduct vydaným COPE.

Pre recenzentov

Výskumníkov so skúsenosťami v oblasti výskumu a publikovania prosíme, aby sa zúčastnili na recenznom procese poslaním e‑mailu šéfredaktorovi. Redakcia časopisu je vďačná za akúkoľvek pomoc od recenzentov. Recenzenti sú vyberaní tak, aby neboli prepojení s autormi rovnakou afiliáciou. Recenzný proces pomáha redaktorovi pri prijímaní redakčných rozhodnutí a prostredníctvom redakčnej komunikácie s autorom môže tiež pomôcť autorovi zlepšiť rukopis. Služby recenzentov pre časopis DinE sú vo všeobecnosti neplatené.

V každom prípade sa od recenzenta vyžaduje, aby dodržiaval etické štandardy recenzovania odporúčaného výborom Committee on Publication Ethics (COPE).

Šablóny na prevzatie


Všeobecné pokyny

Počet slov príspevku vrátane obrázkov, grafov, tabuliek, schém, príloh a zoznamu použitých zdrojov:

  • Recenzované články: 3 000 – 8 000 slov
    teoretický, historický, empirický výskum, prehľadový článok
  • Diskusia: 1 000 – 3 000 slov
  • Recenzia knihy: 800 – 2 000 slov
  • Rozhovor: 1 000 – 2 000 slov
  • Preklad: 1 000 – 3 000 slov

Technické detaily textu príspevku

  • Použite textový procesor Microsoft Word.
  • Veľkosť strany A4, zvislo, všetky okraje: 2,5 cm.
  • Nepoužívajte číslovanie strán.
  • Písmo: Cambria 12 bodov.
  • Riadkovanie: násobok 1,15.
  • Medzi odsekmi nenechávajte prázdny riadok, všetky medzery (vrátane nadpisov) sú definované v šablóne príspevku v bodoch.
  • Na začiatky odsekov nevkladajte tabulátory ani medzery.
  • Na zvýraznenie textu nepoužívajte farby ani podčiarknutie, ale radšej tučné písmo alebo kurzívu.
  • N e r o z š i r u j t e  medzery medzi písmenami medzerami ani tabulátormi; na zvýraznenie textu použite iba predvolené štýly Výrazný alebo Zvýraznenie.
  • Obrázky, tabuľky a grafy by mali byť očíslované alebo pomenované; každá položka by mala byť odlíšená menovkou a samostatne očíslovaná (na konci každého mena/​popisu by mala byť bodka, otáznik alebo výkričník), napríklad:
    • Obrázok 1: Samica modlivky zelenej.
    • Tabuľka 1: Viacnásobná regresia.
    • Graf 1: Vzťah medzi dĺžkou pronotu a časom reakcie.
  • Číslo a názov (popis) tabuľky by mali byť umiestnené nad tabuľkou, číslo a popis obrázka/​grafu pod obrázkom/​grafom.
  • Schémy, grafy a podobný obrazový materiál sa odporúča vytvárať ako nakreslený/​vložený objekt v Microsoft Worde alebo priložený vo vektorovom formáte kompatibilnom s Microsoft Wordom (napr. WMF).
  • Obrázky, najmä fotografie, posielajte v primeranej kvalite – odporúčame minimálne 300 DPI; akceptujeme aj farebné obrázky.
  • Autori sú zodpovední za jazyk a štýl svojich príspevkov. (Predpokladáme, že príspevky prešli gramatickou a štylistickou korektúrou.)

Odkazy v texte

  • Priamy citát (Berkowitz, 2012, s. 26).
  • Parafrázovanie (cf. Berkowitz, 2012, s. 26).
  • Odkaz na zdroj ako celok (Berkowitz, 2012).
  • V prípade spoluautorstva dvoch alebo troch autorov uveďte priezviská všetkých autorov oddelené čiarkami (Prokop, Prokopová, 2015).
  • V prípade štyroch alebo viacerých autorov použite „et al.“ za priezviskom prvého autora (Prokop et al., 2021).
  • V prípade citovania viacerých diel viacerých autorov zoraďte diela v abecednom poradí podľa priezvisk autorov (alebo podľa roku vydania) a oddeľte ich bodkočiarkou (Prokopová, Prokop, 2015; Prokop, 2010, 2015).
  • Používajte poznámky pod čiarou na doplnenie základného textu – pri citovaní používajte rovnaké pravidlá ako pri citovaní v texte.

Pokyny na formátovanie príspevku (teoretické a empirické štúdie)

Prosíme autorov, aby použili šablónu príspevku a používali štýly, ktoré sú v rámci nej definované. Ak nie ste oboznámení s kaskádovými štýlmi v textovom procesore Microsoft Word, najlepší spôsob, ako správne vytvoriť článok, je vložiť text bez formátovania priamo do šablóny (nadpisy do nadpisov, abstrakt do abstraktu, odseky, obrázky, tabuľky… rozmnožte v rámci šablóny podľa potreby a potom do nich vložte texty popisov a iných odsekov bez formátovania – obrázky a iné objekty tiež prilepujte pomocou funkcie Vložiť ako… alebo ich importujte priamo ako súbory z pevného disku).

Odkazy na zdroje

Formátujte zoznam citovaných prác nasledujúcim spôsobom:

  • Uvádzajte iba zdroje citované v texte príspevku.
  • Zoznam citovaných diel by mal byť zoradený abecedne podľa priezviska autora, bez ohľadu na kategóriu zdroja (monografia, článok v časopise atď.).
  • Pri odkazovaní sa na viacero prác od toho istého autora ich zoraďte podľa roku vydania; ak jeden autor publikoval v tom istom roku viacero diel, za rok doplňte písmená a, b, c atď., poradie určite podľa názvu diela.
  • V prípade dvoch autorov ich oddeľte čiarkou a znakom &. V prípade troch až štyroch autorov ich oddeľte čiarkami, ale medzi posledných dvoch vložte aj znak & (ponechajte oxfordskú čiarku); v prípade viac ako štyroch autorov, uveďte prvého autora a za ním skratku et al.
  • Pri odkazovaní sa na kolektívnu monografiu alebo zborník, nasleduje za menom jediného redaktora skratka ed. alebo skratka eds. za zoznamom mien viacerých redaktorov.
  • Záväzným štandardom odkazovania a citovania je štýl podľa 7. vydania APA.
  • Naformátujte zoznam písmom Cambria 11 bodov (normálne), zarovnajte text doľava.
  • Autori sú pre každý použitý zdroj povinní overiť, či mu bol pridelený identifikátor DOI a uviesť ho, ak áno.
  • Záväzná forma DOI je: https://‌doi.org/10.«prefix»/«sufix », príklad: https://‌doi.‌org/‌10.‌31262/‌1234‑5678/‌2018/‌1/‌1/‌23‑56
    Ďalšie podrobnosti nájdete na stránke https://‌www.​crossref.​org/​display­‑guidelines/ .

Vzorové formátovanie použitých zdrojov

Knihy/​monografie

Walker, I. (2013). Výzkumné metody a statistika. (1st ed.). Grada.

Kariková, S., & Šimegová, M. (2009). Šikanovanie na stredných školách v Slovenskej republike. Uniwersytet Opolski.

Lechta, V., & Kudláčová, B. (Eds.). (2013). Reflection of inclusive education of the 21st Century in Correlative Scientific Fields. Peter Lang Publishing.

Speight, J. G. (2005). Lange’s Handbook of Chemistry. McGraw­‑Hill. http://‌www.​knovel.​com/​web/​portal/​basic_​search/​display?_​EXT_​KNOVEL_​DISPLAY_​bookid=​1347&_​EXT_​KNOVEL_​DISPLAY_​fromSearch=​true&_​EXT_​KNOVEL_​DISPLAY_​searchType=​basic

Články v časopisoch

Pokrivčáková, S. (2014). Code­‑switching ako lingvodidaktický fenomén = Code/switching as a phenomenon of language pedagogy. XLinguae, 7(2), 61–74.

Šarkan, M., & Nemec, R. (2010). Humanistic Paradigms of Education in the Postmodern Vision. Journal of Pedagogy, 1(2), 99–119.

Koťa, J., & Strouhal, M. (2017). Kontroverze humanismu a jeho dědictví v sociálních vědách a v pedagogice. e‑Pedagogium, 2017(1), 25–34. http://‌old.​pdf.​upol.​cz/​fileadmin/​user_upload/​PdF/​e‑pedagogium/​2017/​e‑Pedagogium_1­‑2017online.​pdf

Giannoukos, G., Besas, G., Hictour, V., & Georgas, T. (2016). A study on the role of computers in adult education. Educational Research and Reviews, 11(9), 907–923. https://‌doi.‌org/‌10.‌5897/‌ERR2016.‌2688

Kapitoly v monografiách a zborníkoch

Rajský, A. (2010). Európa – východiskové črty a charakteristiky. Ideál a ideály európskeho človeka v procese dejín vlastného sebanazerania. In B. Kudláčová (Ed.), Európske pedagogické myslenie (od antiky po modernu) (pp. 12–19). Typi Universitstis Tyrnaviensis/Veda.

Miková, M., & Janík, T. (2007). Pořizování videozáznamu jako metoda sběru dat. In R. Švaříček, K. Šeďová, T. Janík, O. Kaščák, M. Miková, K. Nedbálková, P. Novotný, M. Sedláček, & J. Zounek, Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (pp. 192–201). Portál.

Gaffney, D., & Puschmann, C. (2014). Data collection on Twitter. In K. Weller, A. Bruns, J. Burgess, M. Mahrt, & C. Puschmann (Eds.), Twitter and society (pp. 55–67). Peter Lang Publishing.

Kontakt

Poštová adresa: Dialogues in Education
  Pedagogická fakulta
Trnavskej univerzity
Priemyselná 4
  918 43  Trnava
  Slovakia – EU
E‑mail: dialoguesineducation [at] truni.sk

Šéfredaktor

Poštová adresa: doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD.
  Katedra pedagogických štúdií
Pedagogickej fakulty
Trnavskej univerzity
  Priemyselná 4
918 43  Trnava
  Slovakia
E‑mail: andrej.rajsky [at] truni.sk

Vydavateľ

  Pedagogická fakulta
Trnavskej univerzity
  Priemyselná 4
918 43  Trnava
  Slovakia

 


Dialogues in Education sú vydávané na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave na Slovensku.