TlačiťTlačiť Slovenčina English Hľadať RSS

© 2005 – 2024 Roman Horváth, všetky práva vyhradené. Dnes je 3. 5. 2024.

Stránka sa načítava, prosím čakajte…

Dátum: 27. 2. 2019, pred piatimi rokmi

~

import knižnica.*;

public class Mriežka extends GRobot
{
	private final int mriežka[][] = new int[5][5];

	private Mriežka()
	{
		// vpravo(5);
		veľkosť(35);
		skočNa(0, 0);
	}

	@Override public void kresliTvar()
	{
		// text(polohaX() + ", " + polohaY());
		double V = veľkosť();
		štvorec((V * 2.5) + 1);
		for (int i = 0; i < 5; ++i)
			for (int j = 0; j < 5; ++j)
			{
				domov();
				preskoč(V * (i - 2), V * (j - 2));
				štvorec((V / 2) - 1);
				text("" + mriežka[i][j]);
			}
	}

	@Override public void klik()
	{
		double V = veľkosť();
		double W = V * 2.5;
		if (myšVoŠtvorci(W))
		{
			double X = (ÚdajeUdalostí.polohaMyšiX() - polohaX() - W) / V;
			double Y = (ÚdajeUdalostí.polohaMyšiY() - polohaY() - W) / V;
			// System.out.println("X: " + (int)(5 + X) + "; Y: " + (int)(5 + Y));
			int i = (int)(5 + X);
			int j = (int)(5 + Y);
			if (i >= 0 && i <= 4 && j >= 0 && j <= 4)
			{
				// Niečo…
				++mriežka[i][j];
				Svet.prekresli();
			}
		}
	}

	public static void main(String[] args)
	{
		Svet.použiKonfiguráciu("Mriežka.cfg");
		new Mriežka();
	}
}

Ukážka

obrázok

Klikaním myšou do mriežky sa zvyšujú hodnoty vo štvorčekoch (pri štarte sú všetky hodnoty rovné 0).

Poznámka: Z dôvodu inicializácie fontu v JVM je čas štartu tejto aplikácie (rovnako ako všetkých ostatných, ktoré využívajú kreslenie písma) na niektorých strojoch predĺžený.