Stránka sa načítava, prosím čakajte…
© 2005 – 2024 Roman Horváth, všetky práva vyhradené. Dnes je 3. 5. 2024.
Dátum: 27. 2. 2019, pred piatimi rokmi
~
import knižnica.*; public class Mriežka extends GRobot { private final int mriežka[][] = new int[5][5]; private Mriežka() { // vpravo(5); veľkosť(35); skočNa(0, 0); } @Override public void kresliTvar() { // text(polohaX() + ", " + polohaY()); double V = veľkosť(); štvorec((V * 2.5) + 1); for (int i = 0; i < 5; ++i) for (int j = 0; j < 5; ++j) { domov(); preskoč(V * (i - 2), V * (j - 2)); štvorec((V / 2) - 1); text("" + mriežka[i][j]); } } @Override public void klik() { double V = veľkosť(); double W = V * 2.5; if (myšVoŠtvorci(W)) { double X = (ÚdajeUdalostí.polohaMyšiX() - polohaX() - W) / V; double Y = (ÚdajeUdalostí.polohaMyšiY() - polohaY() - W) / V; // System.out.println("X: " + (int)(5 + X) + "; Y: " + (int)(5 + Y)); int i = (int)(5 + X); int j = (int)(5 + Y); if (i >= 0 && i <= 4 && j >= 0 && j <= 4) { // Niečo… ++mriežka[i][j]; Svet.prekresli(); } } } public static void main(String[] args) { Svet.použiKonfiguráciu("Mriežka.cfg"); new Mriežka(); } }
Ukážka
Klikaním myšou do mriežky sa zvyšujú hodnoty vo štvorčekoch (pri štarte sú všetky hodnoty rovné 0).
Poznámka: Z dôvodu inicializácie fontu v JVM je čas štartu tejto aplikácie (rovnako ako všetkých ostatných, ktoré využívajú kreslenie písma) na niektorých strojoch predĺžený.