TlačiťTlačiť Slovenčina English Hľadať RSS

© 2005 – 2024 Roman Horváth, všetky práva vyhradené. Dnes je 26. 4. 2024.

Stránka sa načítava, prosím čakajte…

Upozornenie!

Tento predmet v tomto semestri buď nevyučujem, alebo používam na výmenu informácií so študentmi iný priestor (napr. MS Teams otvárané v novom okne
(obvykle ide o externý odkaz)). Ak sa do tohto priestoru v budúcnosti vrátim, tak informácie, ktoré s týmto predmetom súvisia môžu byť upravené alebo spresnené pred alebo tesne po začiatku semestra, v ktorom ho budem vyučovať, resp. v ktorom obnovím používanie tohto priestoru na výmenu informácií so študentmi.

Priebežné hodnotenie

Spracovanie projektu (70 % z celkového hodnotenia predmetu).

Záverečné hodnotenie

Záverečný test (30 % z celkového hodnotenia predmetu).

Celkové hodnotenie

Minimálne 50 % z projektu a 50 % zo záverečného testu na úspešné absolvovanie predmetu.


Pre študentov externého štúdia sa projektom sa rozumie spracovanie prezentácie alebo prezentácií na aspoň tri desaťminútové sedenia s deťmi v MŠ s využitím nielen základných, ale aj tých schopností softvéru PowerPoint, ktoré sme sa učili na hodine.

Hotový projekt (PowerPoint) môžete odovzdať e‑mailom (adresa elektronickej pošty) alebo priniesť so sebou na prezentáciu projektu (osobné predvedenie). Prezentácia projektov sa bude konať v rámci termínov cez skúškové obdobie a je poslednou podmienkou hodnotenia.

Vedomostný test bude obsahovať otázky z odporúčanej literatúry (predovšetkým Martin Mišút – IKT vo vzdelávaní). Test bude zadaný na začiatku termínov konaných počas skúškového obdobia.

Cieľ predmetu

Absolvent predmetu bude vedieť zhodnotiť použitie jednotlivých technologických nástrojov na dosiahnutie stanovených vzdelávacích cieľov, vybrať vhodný nástroj a pripraviť projekt implementácie IKT do vzdelávania pre materské školy.

Stručná osnova predmetu

  • Elektronické vzdelávanie.
  • Základy technológie EV.
  • Technologické nástroje a elektronické didaktické pomôcky vo vzdelávaní využívané pri vyučovaní v MŠ.
  • Úloha učiteľa v MŠ pri využívaní informačných a komunikačných technológií.
  • Význam elektronických vzdelávacích materiálov pre vyučovanie v MŠ.
  • Didaktické zásady hodnotenia elektronických vzdelávacích materiálov pre deti predškolského a mladšieho školského veku.
  • Vypracovanie projektu.
  • Prezentovanie výsledkov projektu.

Odporúčaná literatúra

  • Stoffová, Veronika: Počítač, univerzálny didaktický prostriedok. Nitra : FPV UKF, 2004. ISBN 80­‑8050­‑765­‑1.
  • Clark, R. C. – Mayer, R. E. e‑Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. San Francisco : Pfeifert, 2003.
  • Bates, A. W. – Poole G. Effective teaching with technology in higher education. Foundations for Success. San Francisco : Jossey Bass, A Wiley Imprint, 2003. ISBN 0­‑789­‑6034­‑9. 
  • Jestvujúce multimediálne tituly pre deti predškolského a mladšieho školského veku podľa ponuky na trhu.

Študenti TU (a iných univerzít) majú podľa zmluvy Campus Agreement uzatvorenou medzi spoločnosťou Microsoft a MŠVVŠ SR právo inštalovať produkty služby Office 365 ProPlus na 5 zariadeniach (PC, notebook, tablet, smartphone…). Podrobnosti nájdete na tejto stránke: http://www.​truni.​sk/​office­‑365­‑proplus otvárané v novom okne
(obvykle ide o externý odkaz).

obrázok

 


(Prípadné ďalšie podrobnosti o predmete môžete nájsť zverejnené v systéme MAIS. otvárané v novom okne
(obvykle ide o externý odkaz))