Obsah stránky sa číta, prosím čakajte…
Tvorba webových stránok – Manuál k redakčnému systému Rheia 1.5, Roman Horváth, © 2021, powered by Rheia
» Na týchto stránkach momentálne aktívne pracujeme. «
TWS – Manuál k RS Rheia 1.5 – Obsah | Formátovanie toku textu | Zoznamy « Číslovaný zoznam | Tabuľky »
Vzhľad zoznamu pozostávajúceho z viacerých úrovní sa dá docieliť úpravou štýlu zoznamu, s čím v systéme Rheia úzko súvisia direktívy upravujúce zoznam tried kaskádových štýlov pre určitý druh položky. (Zoznam tried štýlov je zoznamom identifikátorov tried oddeľovaných medzerami. Viac sa môžete dozvedieť v kapitole Úprava štýlov.)
Na úpravu zoznamov tried štýlov pre zotriedené a nezotriedené zoznamy dokumentov slúžia direktívy #orderedList:
«zoznam tried» a #unorderedList:
«zoznam tried». (Samozrejme, že zoznamy štýlov smú obsahovať jedinú položku.)
V predvolenej konfigurácii RS Rheia sú k dispozícii dve preddefinované triedy štýlov slúžiace na odlíšenie úrovne zoznamov: level‑2
a level‑3
. Ich použitie môže vyzerať napríklad takto:
#unorderedList:level-2
Zmena tried štýlu zoznamu je aplikovaná len na najbližší zoznam prislúchajúceho typu (t. j. odrážkový alebo číslovaný). Hneď po použití je štýl resetovaný a ďalšie zoznamy sú formátované klasickým spôsobom (ak nie je určené inak).
Poznámka: | Prvá úroveň zoznamu nevyžaduje určenie triedy. |
---|---|
Poznámka: | Pri každej zmene úrovne zoznamu je nevyhnutné ukončiť aktuálnu úroveň zoznamu (to znamená vložiť prázdny riadok). |
Príklad:
-Pedagogický diskurz vo všeobecnosti. -Vývoj náhľadov na výchovu a vzdelávanie. -Funkcionálne poňatie výchovy a vzdelávania: #unorderedList:level-2 -antroplogické základy funkcionálneho diskurzu, -behaviorálne prístupy v pedagogickom myslení. -Výchova a vzdelávanie v interakčných teóriách: #unorderedList:level-2 -kognitivistické prístupy odvodené od teórie J. Piageta, -sociokognitívne prístupy odvodené od kultúrnej psychológie… #unorderedList:level-3 -tretia úroveň odrážok na ukážku.
Výsledok:
- Pedagogický diskurz vo všeobecnosti.
- Vývoj náhľadov na výchovu a vzdelávanie.
- Funkcionálne poňatie výchovy a vzdelávania:
- antroplogické základy funkcionálneho diskurzu,
- behaviorálne prístupy v pedagogickom myslení.
- Výchova a vzdelávanie v interakčných teóriách:
- kognitivistické prístupy odvodené od teórie J. Piageta,
- sociokognitívne prístupy odvodené od kultúrnej psychológie…
- tretia úroveň odrážok na ukážku.
Podobne sa správajú aj číslované zoznamy.
Príklad:
1. Prvá 2. úroveň. #orderedList:level-2 1. Druhá 2. úroveň. #orderedList:level-3 1. Tretia 2. úroveň.
Výsledok:
- Prvá
- úroveň.
- Druhá
- úroveň.
- Tretia
- úroveň.
Súvisiace kapitoly:
Otázky a úlohy:
- Ako sa dá prostredníctvom zdrojového textu RS Rheia docieliť vzhľad zoznamu pozostávajúceho z viacerých úrovní?
- Na čo slúžia direktívy
#orderedList:
«zoznam tried» a#unorderedList:
«zoznam tried»? - Ako odlišujeme úrovne zoznamov v zdrojovom texte RS Rheia?