Stránka sa načítava, prosím čakajte…
Súvisiace informácie:
- Informačné listy predmetov aktuálneho akademického roka sú prístupné prostredníctvom verejnej časti
akademického informačného systému MAIS.
- Bližšie informácie o prijímacích pohovoroch a rozvrhu nájdete na fakultnej stránke v sekcii Uchádzač » Prijímacie konanie » Informácie o prijímacom konaní » Doktorandské.
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Školská pedagogika je stabilnou a relevantnou súčasťou vedeckého myslenia v oblasti pedagogiky, ktorá na rôznych úrovniach všeobecnosti pokrýva celú širokú problematiku školského vzdelávania bez ohraničovania konkrétnymi vzdelávacími stupňami, ako ich vymedzujú diferencované štruktúry školských systémov. Študijný program školskej pedagogiky je koncepčne vystavaný na vedeckom poznaní dotýkajúceho sa školy, školských systémov, didaktického myslenia a výskumu tak, že relevantne pokrýva celú sieť poznatkov reprezentujúcich špecifickú oblasť súčasného poznania o škole, školskom vzdelávaní, jej externých kontextov a vnútorných aktivít.
Študijný program je koncipovaný tak, aby produkoval absolventov, ktorí budú pripravení pre vedeckú prácu v oblasti školskej pedagogiky a disponujú metodologickými zručnosťami, ktoré im umožnia školu a školské vzdelávanie vnímať ako relevantný priestor pedagogického poznávania s relevantným predmetom interdisciplinárneho výskumu. Súčasne budú absolventi schopní mať na rozličných pozíciách podiel metodicky, vývojovo a koncepčne na zlepšovaní činnosti škôl realizujúcich vzdelávanie na jeho rozličných stupňoch, najmä však v rámci tzv. regionálneho školstva. Štúdium im poskytne dostatočne teoreticky fundované poznanie školy v mnohodisciplinárnom pohľade, aby dôkladne chápali školu a školské vzdelávanie prostredníctvom filozofických, sociologických, psychologických, politických i samotných pedagogických pojmov a náhľadov. Získajú dostatočný základ na kritické čítanie školsko‑politického rozhodovania a na rozhodovania na úrovni aplikácie školskej politiky i didaktického výskumu v konkrétnej činnosti škôl, najmä na poli tvorby a vyhodnocovania pedagogickej práce školy ako celku.
Štúdium školskej pedagogiky v treťom stupni vysokoškolského vzdelávania umožní profilovať absolventov, ktorí sa môžu etablovať ako vedeckovýskumní pracovníci v rezorte školstva a vysokoškolskí pedagógovia najmä pre prípravu učiteľov, no súčasne aj ako dobre pripravení odborníci pre samotnú školskú prax, ktorá si už v krátkom čase vyžiada vysokošpecializovanú kvalifikáciu potrebnú na prípravu kvalitných školských vzdelávacích programov, vlastných a diferencovaných vzdelávacích projektov, ktorých význam pre rozvoj školského systému podčiarkuje súčasná školská politika. Študijný program treba súčasne vnímať ako súčasť systému kariérneho rozvoja učiteľov a pedagogických zamestnancov, kde sa za najvyšší kvalifikačný a odborný profil považujú práve spôsobilosti, na ktorých formovanie je v oblasti školského vzdelávania zameraný práve tento študijný program školskej pedagogiky. Absolventi študijného programu školskej pedagogiky tak môžu vo významnej miere prispieť k teoretickému rozvoju školskej pedagogiky ako disciplíny pedagogického myslenia, rovnako však môžu napomôcť školskej praxi tak, že dokážu korektne uplatniť požiadavky školskej politiky do rozvojového diania konkrétnych škôl či školských regiónov.
Študijný program bol akreditovaný ako spoločný program Katedry predškolskej a elementárnej pedagogiky (teraz Katedry školskej pedagogiky) Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave a Ústavu výskumu sociálnej komunikácie SAV.
Študijný odbor: | 1.1.4 pedagogika |
---|---|
Študijný program: | školská pedagogika, 3. stupeň, PhD. |
acredited also in English | |
Garanti: | prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc. prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, PhD. prof. PhDr. Oľga Zápotočná, CSc. |
Jednotky študijného programu (aktivity) | Typ predmetu (aktivity) | Kredity | Časti študijného programu | Skupina jednotiek študijného programu | Zabezpečuje/garantuje |
---|---|---|---|---|---|
Sociológia školy a vzdelávania | P | 8 | študijná | 1 | |
Komparatívna pedagogika | P | 7 | študijná | 1 | |
Metodológia vied o výchove | P | 7 | študijná | 1 | |
Didaktika a didaktický výskum | P | 8 | študijná | 1 | |
Súčty | 30 | ||||
Teória a výskum gramotnosti | PV | 10 | študijná | 2 | |
Filozofia výchovy a vzdelávania | PV | 10 | študijná | 2 | |
Psychodidaktický výskum | PV | 10 | študijná | 2 | |
Výberová odborová didaktika | PV | 10 | študijná | 2 | |
Predškolská pedagogika | PV | 10 | študijná | 2 | |
Kultúry minorít a škola | PV | 10 | študijná | 2 | |
Teória učiteľskej profesie | PV | 10 | študijná | 2 | |
Súčty | min. 20 |
||||
Komplementárne odbor. a osobn. rozvoj. predmety | V | študijná | 3 | z ponuky univerzity | |
Pedagogická činnosť | |||||
Priama vyučovacia činnosť (len denní študenti) | á 2 max. 6/ar | pedagogické a odborné činnosti | 4 | vedúci prislúchajúcej katedry | |
Podporná pedagogická činnosť mimo priamej vyučovacej činnosti | max. 4/ar | pedagogické a odborné činnosti | 4 | vedúci prislúchajúcej katedry | |
Oponovanie záverečnej práce | á 2 max. 12/ar | pedagogické a odborné činnosti | 4 | vedúci prislúchajúcej katedry | |
Vedenie záverečnej práce | á 3 max. 15/ar | pedagogické a odborné činnosti | 4 | vedúci prislúchajúcej katedry | |
Súčty | min. 20 |
||||
Prvý blok jednotiek vedeckej časti študijného programu | |||||
Publikácie monografického charakteru | á 50 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Učebnice a metodické texty (min 2 AH) | á 25 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Publikácie v karentovaných časopisoch | á 30 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Vedecké práce v nekarentovaných časopisoch, nekonferenčných zborníkoch a kapitoly v monografiách a učebniciach | á 15 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Vedecké práce v zborníkoch zo zahraničných konferencií | á 10 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Vedecké práce v zborníkoch z domácich konferencií | á 5 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Odborné práce v zahraničných časopisoch | á 5 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Odborné práce v domácich časopisoch | á 3 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Recenzie | á 3 | vedecká | 5 | školiteľ | |
V prvom bloku je študent povinný získať minimálne 6 kreditov každý akademický rok | |||||
Druhý blok jednotiek vedeckej časti študijného programu | |||||
Členstvo v organizačných výboroch konferencií | á 2 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Citácie, ohlasy – domáce/zahraničné | á 3/5 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Redakčná a edičná činnosť | á 5 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Člen riešiteľského tímu vedeckého projektu | á 8 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Zodpovedný riešiteľ odborného grantového projektu | á 15 | vedecká | 5 | školiteľ | |
Publikovanie správ a informácií | á 2 | vedecká | 5 | školiteľ | |
V druhom bloku je študent povinný získať minimálne 10 kreditov počas celého štúdia. | |||||
Výstupy dizertácie | |||||
Vypracovanie projektu dizertačnej práce | P | 10 | vedecká | 6 | školiteľ |
Dizertačná práca | P | 40 | vedecká | 6 | školiteľ |
Súčet kreditov za povinné predmety (1. skupina): | 30 | ||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov v 2. skupine, ktoré študent musí získať: | 20 | ||||
Minimálny počet kreditov za aktivity v 4. skupine, ktoré študent musí získať: | 20 | ||||
Minimálny počet kreditov za aktivity v 5. skupine, ktoré študent musí získať: | 28 | ||||
Súčet kreditov za 6. skupinu: | 50 | ||||
Minimálny počet kreditov z vedeckej, študijnej a pedagogickej časti programu, ktoré študent musí získať: | 180 |
* | Študijný program je koncipovaný tak, že sa bude realizovať s účasťou externej vzdelávacej inštitúcie – Ústavu výskumu sociálnej komunikácie SAV a jeho Centra pedagogického výskumu. Symbolom označení vyučujúci sú internými pracovníkmi tohto ústavu. Ich charakteristiky sú súčasťou tohto akreditačného spisu. |
1.1.4 školská pedagogika, PhD. (denná forma, externá forma)
Garant: | prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc. |
---|
Vysvetlivky: | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TPA | – | typ predmetu (aktivity) | KR | – | kredity | PR | – | prednášky | |||
ČŠP | – | časti študijného programu | SJ | – | skupina jednotiek | ||||||
jednotky študijného programu (aktivity) | TPA | KR | PR | ČŠP | SJ |
---|---|---|---|---|---|
sociológia školy a vzdelávania | P | 8 | 2 | študijná | 1 |
komparatívna pedagogika | P | 7 | 2 | študijná | 1 |
metodológia vied o výchove | P | 7 | 2 | študijná | 1 |
didaktika a didaktický výskum | P | 8 | 2 | študijná | 1 |
spolu | 30 | študijná | |||
teória a výskum gramotnosti | PV | 10 | 2 | študijná | 2 |
filozofia výchovy a vzdelávania | PV | 10 | 2 | študijná | 2 |
psychodidaktický výskum | PV | 10 | 2 | študijná | 2 |
výberová odborová didaktika | PV | 10 | 2 | študijná | 2 |
predškolská pedagogika | PV | 10 | 2 | študijná | 2 |
kultúry minorít a škola | PV | 10 | 2 | študijná | 2 |
spolu | min. 20 | ||||
komplementárne odbor. a osobn. rozvojové predmety | V | 4 | 2 | študijná | 3 |
pedagogická činnosť | |||||
priama vyučovacia činnosť (len denní študenti) | á 2, max. 6/ar | pedagogické a odborné činnosti | 4 | ||
podporná pedagogická činnosť mimo priamej v. č. | max. 4/ar | pedagogické a odborné činnosti | 4 | ||
oponovanie záverečnej práce | á 2, max. 12/ar | pedagogické a odborné činnosti | 4 | ||
vedenie záverečnej práce | á 3, max. 15/ar | pedagogické a odborné činnosti | 4 | ||
spolu | min. 20 | ||||
prvý blok jednotiek vedeckej časti študijného programu | |||||
publikácie zaradené v kategóriách AAA, ABA, ACA | á 50 | vedecká | 5 | ||
publikácie zaradené v kategóriách AAB, ABB, ACB, ADC, ADD, ADM, ADN, BDC, BDD | á 30 | vedecká | 5 | ||
publikácie zaradené v kategóriách BAA, BAB, BCB, BCI, FAI | á 25 | vedecká | 5 | ||
publikácie zaradené v kategóriách ABC, ACC, ADE, AEC, AFA, AFC | á 15 | vedecká | 5 | ||
publikácie zaradené v kategóriách ABD, ACD, ADF, AED, AFB, AFD, EAI, EAJ | á 10 | vedecká | 5 | ||
publikácie zaradené v kategóriách AFE, AFG, AFI, BBA, BCK, BDE, BEC | á 5 | vedecká | 5 | ||
publikácie zaradené v kategóriách AFF, AFH, AFJ, BBB, BDF, BED, EDI, EDJ | á 3 | vedecká | 5 | ||
spolu | min. 30 | ||||
kategórie publikácií vychádzajú zo smernice č. 13/2008‑R O bibliografickej registrácii a kategorizácii publikačnej činnosti, umeleckej činnosti a ohlasov | |||||
druhý blok jednotiek vedeckej časti študijného programu | |||||
členstvo v organizačných výboroch konferencií | á 2 | vedecká | 6 | ||
citácie, ohlasy – domáce/zahraničné | á 3/5 | vedecká | 6 | ||
redakčná a edičná činnosť | á 5 | vedecká | 6 | ||
člen riešiteľského tímu vedeckého projektu | á 8 | vedecká | 6 | ||
zodpovedný riešiteľ odborného grantového projektu | á 15 | vedecká | 6 | ||
publikovanie správ a informácií | á 2 | vedecká | 6 | ||
spolu | min. 10 | ||||
výstupy dizertácie a štátne skúšky | |||||
projekt dizertačnej práce s obhajobou | ŠS | 10 | vedecká | 7 | |
školská pedagogika s metodológiou | ŠS | 3 | študijná | 7 | |
výberový predmet vo vzťahu k téme dizertačnej práce | ŠS | 3 | študijná | 7 | |
dizertačná práca | ŠS | 40 | vedecká | 7 | |
súčet kreditov za povinné predmety (1. skupina): | 30 | ||||
minimálny počet kreditov z PV predmetov (2. skupina): | 20 | ||||
minimálny počet kreditov za aktivity v 4. skupine: | 20 | ||||
minimálny počet kreditov za aktivity v 5. skupine: | 30 | ||||
minimálny počet kreditov za aktivity v 6. skupine: | 10 | ||||
súčet kreditov za 7. skupinu: | 56 | ||||
minimálny počet kreditov z vedeckej, študijnej a pedagogickej časti programu, ktoré musí študent získať: | 180 |