Stránka sa načítava, prosím čakajte…
- Študijným poradcom pre študijné programy v kombinácii s výtvarným umením je Mgr. et MgA. Roman Gajdoš, PhD.
- Študijnou poradkyňou pre študijné programy animácia výtvarného umenia a pedagogika výtvarného umenia je Mgr. et Mgr. art. Zuzana Branišová, ArtD.
- Študijnou poradkyňou pre magisterské štúdium pre sociálno‑vedný a pedagogicko‑psychologický základ je doc. PaedDr. Katarína Kotuľáková, PhD.
- Študent je povinný poznať študijný poriadok a kontrolovať si v systéme MAIS
evidenciu a stupeň hodnotení!
- Študenti sú povinní kontrolovať výsledky svojho štúdia a sledovať počet kreditov počas svojho štúdia v súlade s aktuálnym študijným programom pre svoj študijný odbor a predmetovú špecializáciu v konkrétnom roku štúdia.
- Študijný program musí byť v súlade s tým, na ktorého štúdium nastúpili v prvom semestri svojho štúdia.
- Stránkové hodiny študijného oddelenia sú aktualizované na fakultnej stránke Študent » Študijné oddelenie.
- Informačné listy predmetov aktuálneho akademického roka sú prístupné prostredníctvom verejnej časti
akademického informačného systému MAIS.
- Témy záverečných (bakalárskych a diplomových) prác sú dostupné (po prihlásení sa
) prostredníctvom akademického informačného systému MAIS.
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Štúdium nadväzuje na medziodborový bakalársky študijný program.
Študijný odbor: | 1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov |
---|---|
Predmetová špecializácia: | výtvarné umenie v kombinácii, Mgr. |
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vybrané kapitoly z dejín umenia 1 | P | 1 | z | 6 | 3 | 1 | 4 | |||
Plošné médiá 1 | P | 1 | z | 5 | 4 | 4 | ||||
Technické a formálne metódy výtvarnej výchovy | P | 1 | z | 3 | 3 | 3 | ||||
Pedagogika výtvarného umenia 2 | P | 1 | l | 6 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Ateliér – plastické a priestorové médiá 1 | P | 1 | l | 3 | 3 | 3 | ||||
Pedagogika výtvarného umenia na stredných školách | P | 2 | z | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Súčty | 28 | 24 | ||||||||
1. skupina PV predmetov – vyberajú sa minimálne 2 predmety | ||||||||||
Ateliér – plastické a priestorové médiá 2 | PV | z | 5 | 3 | 3 | |||||
Ateliér textilu a úžitkového umenia | PV | z | 5 | 3 | 3 | |||||
Digitálne médiá – video | PV | z | 5 | 3 | 3 | |||||
2. skupina PV predmetov – vyberajú sa minimálne 2 predmety | ||||||||||
Písmo a grafický dizajn 1 | PV | z | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||
Plošné médiá 2 | PV | l | 2 | 2 | 2 | |||||
Keramika 1 | PV | l | 2 | 2 | 2 | |||||
Súčty | 21 | 15 | ||||||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 28 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 21 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 14 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 42 |
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Mgr., predmetová špecializácia: učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii
Garant: | doc. Blažej Baláž, akad. mal. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
vybrané kapitoly z dejín umenia 1 | P | 1 | ZS | 5 | 3 | 1 | 4 | ||
plošné médiá | P | 1 | ZS | 5 | 3 | 3 | |||
technické a formálne metódy výtvarnej výchovy | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 1 | 2 | ||
spolu 1 ZS | 14 | 3 | 3 | 3 | 1 | 9 | |||
priestorové médiá | P | 1 | LS | 4 | 3 | 3 | |||
pedagogika výtvarného umenia na ZŠ | P | 1 | LS | 5 | 2 | 2 | 1 | 4 | |
dizajn a architektúra | P | 1 | LS | 4 | 3 | 2 | |||
spolu 1 LS | 13 | 2 | 2 | 6 | 1 | 9 | |||
digitálne médiá – video | P | 2 | ZS | 5 | 3 | 3 | |||
pedagogika výtvarného umenia na SŠ | P | 2 | ZS | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | |
PV | 2 | ZS | 3 | 3 | 3 | ||||
spolu 2 ZS | 10 | 2 | 1 | 6 | 1 | 9 | |||
ŠS 1. predmet | P | 2 | LS | 2 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 39 | 7 | 6 | 15 | 3 | 27 | |||
spolu P + PV | 42 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
súčasné tendencie | PV | ZS | 3 | 3 | 3 | ||||
úžitkové umenie | PV | ZS | 3 | 3 | 3 | ||||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 6 | 6 | 6 | ||||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 3 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať z predmetovej špecializácie: | 42 |
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Jednoodborové magisterské štúdium v odbore učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov (1.1.3).
Absolvent 2. stupňa vysokoškolského štúdia v odbore učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov, magisterského študijného programu pedagogika výtvarného umenia je spôsobilý byť učiteľom predmetov prislúchajúcim jeho špecializácii na úrovni 1. a 2. stupňa ZŠ, základných umeleckých škôl a všetkých typoch stredných škôl. Disponuje prehĺbenými vedomosťami z pedagogiky, psychológie, odborovej didaktiky, dejín a teórie výtvarného umenia, psychológie a sociológie umenia, estetiky. Ovláda základy percepcie a interpretácie umenia. Má praktické skúsenosti, vedomosti a zručnosti z oblasti viacerých výtvarných druhov, techník a technológií, nevynímajúc nové výtvarné médiá.
Absolvent získava orientáciu na pevný hodnotový systém v oblasti moderného a postmoderného umenia, ktorý zabraňuje smerovaniu k diletantizmu, zjednodušovaniu a populizmu pri vyučovaní výtvarného umenia v oblasti odborného sekundárneho vzdelávania. Ovláda najmä základné princípy tvorby vo výtvarných médiách v troch základných smerovaniach – perceptuálnom, konceptuálnom a abstraktno‑konštruktívnom. Počas štúdia získa rozšírené poznatky aj z okrajových druhov výtvarného umenia – grafický a textilný dizajn, keramika, scénografia, kostýmové výtvarníctvo, odevná tvorba. Dokáže iniciovať, programovať výtvarno‑didaktické okruhy problémov a zodpovedajúcim spôsobom ich transformovať do pedagogického procesu. Má tiež primerané poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike svojho odboru, vie prispôsobiť vzdelávací program novým alternatívnym tendenciám vo výučbe a pedagogike.
Študijný odbor: | 1.1.3 učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov |
---|---|
Predmetová špecializácia: | pedagogika výtvarného umenia, Mgr. |
Garant: | doc. akad. mal. Blažej Baláž |
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ateliér plošných médií 1 | P | 1 | z | 6 | 4 | 4 | ||||
Vybrané kapitoly z dejín umenia 1 | P | 1 | z | 6 | 3 | 1 | 4 | |||
Pedagogika výtvarného umenia 1 | P | 1 | z | 6 | 1 | 1 | 1 | 3 | ||
Ateliér – plastické a priestorové médiá 2 | P | 1 | l | 5 | 3 | 3 | ||||
Vybrané kapitoly z dejín umenia 2 | P | 1 | l | 6 | 3 | 1 | 4 | |||
Pedagogika výtvarného umenia 2 | P | 1 | l | 6 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Ateliér multimédií | P | 2 | z | 6 | 4 | 4 | ||||
Pedagogika výtvarného umenia na stredných školách | P | 2 | z | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | ||
Moderné a postmoderné umenie | P | 2 | z | 6 | 3 | 3 | ||||
Psychológia umenia | P | 2 | z | 5 | 1 | 1 | 2 | |||
Súčty | 57 | 37 | ||||||||
1. skupina PV predmetov – vyberajú sa minimálne 3 predmety | ||||||||||
Kurz scénografie | PV | z | 5 | 3 | 3 | |||||
Ateliér textilu a textilného dizajnu | PV | z | 5 | 3 | 3 | |||||
Ateliér plošných médií 2 | PV | z | 5 | 3 | 3 | |||||
Písmo a grafický dizajn 2 | PV | l | 5 | 3 | 3 | |||||
2. skupina PV predmetov – vyberá sa minimálne 1 predmet | ||||||||||
Analýza a interpretácia výtvarného umenia 2 | PV | z | 5 | 2 | 1 | 3 | ||||
Estetika a teória výtvarného umenia 2 | PV | l | 5 | 2 | 1 | 3 | ||||
3. skupina PV predmetov – vyberá sa minimálne 1 predmet | ||||||||||
Keramika 2 | PV | l | 5 | 3 | 3 | |||||
Ateliér dizajnu a úžitkového umenia | PV | l | 5 | 3 | 3 | |||||
Súčty | 40 | 24 | ||||||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 57 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 40 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 25 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 82 |
1.1.3 pedagogika výtvarného umenia, Mgr.
Garant: | doc. akad. mal. Blažej Baláž |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ateliér plošných médií 1 | P | 1 | ZS | 6 | 4 | 4 | |||
vybrané kapitoly z dejín umenia 1 | P | 1 | ZS | 6 | 3 | 1 | 4 | ||
analýza a interpretácia výtvarného umenia 2 | P | 1 | ZS | 4 | 1 | 1 | 2 | ||
ateliér textilu a textilného dizajnu | P | 1 | ZS | 5 | 3 | 3 | |||
technické a formálne metódy výtvarnej výchovy | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 3 | |||
ateliér súčasných tendencií | P | 1 | ZS | 3 | 3 | 3 | |||
spolu 1 ZS | 28 | 4 | 4 | 10 | 19 | ||||
ateliér – plastické a priestorové médiá 2 | P | 1 | LS | 5 | 3 | 3 | |||
vybrané kapitoly z dejín umenia 2 | P | 1 | LS | 6 | 3 | 1 | 4 | ||
ateliér dizajnu a architektúry | P | 1 | LS | 5 | 3 | 3 | |||
úvod do teórií vizuality | P | 1 | LS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
pedagogika výtvarného umenia na ZŠ | P | 1 | LS | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | |
spolu 1 LS | 26 | 7 | 4 | 6 | 1 | 18 | |||
ateliér multimédií | P | 2 | ZS | 5 | 3 | 3 | |||
pedagogika výtvarného umenia na SŠ | P | 2 | ZS | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | |
postmoderné a súčasné umenie | P | 2 | ZS | 5 | 3 | 3 | |||
múzeum, galéria, výstava | P | 2 | ZS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 ZS | 20 | 4 | 6 | 7 | 1 | 18 | |||
ŠS – predmet | P | 2 | LS | 4 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 78 | 15 | 14 | 23 | 3 | 55 | |||
spolu P + PV | 84 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
kritické písanie v anglickom jazyku | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
písmo a grafický dizajn | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
úžitkové umenie | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
ateliér plošných médií 2 | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 12 | 4 | 4 | 8 | |||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 6 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať: | 84 |