Stránka sa načítava, prosím čakajte…
- Študijným poradcom pre študijné programy v kombinácii s výtvarným umením je Mgr. et MgA. Roman Gajdoš, PhD.
- Študijnou poradkyňou pre študijné programy animácia výtvarného umenia a pedagogika výtvarného umenia je Mgr. et Mgr. art. Zuzana Branišová, ArtD.
- Študijným poradcom pre bakalárske štúdium pre sociálno‑vedný a pedagogicko‑psychologický základ je Mgr. Lukáš Vaško, PhD.
- Študent je povinný poznať študijný poriadok a kontrolovať si v systéme MAIS
evidenciu a stupeň hodnotení!
- Študenti sú povinní kontrolovať výsledky svojho štúdia a sledovať počet kreditov počas svojho štúdia v súlade s aktuálnym študijným programom pre svoj študijný odbor a predmetovú špecializáciu v konkrétnom roku štúdia.
- Študijný program musí byť v súlade s tým, na ktorého štúdium nastúpili v prvom semestri svojho štúdia.
- Stránkové hodiny študijného oddelenia sú aktualizované na fakultnej stránke Študent » Študijné oddelenie.
- Informačné listy predmetov aktuálneho akademického roka sú prístupné prostredníctvom verejnej časti
akademického informačného systému MAIS.
- Témy záverečných (bakalárskych a diplomových) prác sú dostupné (po prihlásení sa
) prostredníctvom akademického informačného systému MAIS.
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Medziodborové bakalárske štúdium v odboroch učiteľstvo akademických a učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov (1.1.1 a 1.1.3).
Ponúkame štúdium v nasledujúcich kombináciách:
- výtvarné umenie – slovenský jazyk a literatúra,
- výtvarné umenie – anglický jazyk,
- výtvarné umenie – biológia.
Absolvent medziodborového štúdia je zorientovaný v odbore svojej akademickej predmetovej špecializácie, v jeho výstavbe, má vhľad do širších súvislostí výchovy a vzdelávania, a osvojenú informačnú gramotnosť. Získava všeobecný rozhľad a ovláda základné zručnosti a hodnoty v odbore svojej umeleckej, resp. výchovnej špecializácie. Zároveň chápe širšie súvislosti výchovy a vzdelávania. Svoje odborné zručnosti a vedomosti a pedagogické vedomosti vie využívať pri plánovaní a realizácii edukačného procesu najmä v oblasti záujmových a voľnočasových aktivít. Ovláda základné zručnosti pedagogickej komunikácie a je schopný sa orientovať v organizačných podmienkach inštitucionálneho vzdelávania. Absolvent bakalárskych študijných programov učiteľstva v medziodborovom štúdiu je pripravený úspešne pokračovať v štúdiu tohto odboru na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania (Mgr.).
Študijný odbor: | 1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov |
---|---|
Predmetová špecializácia: | výtvarné umenie v kombinácii, Bc. |
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kresba 1 | P | 1 | z | 4 | 3 | 3 | ||||
Modelovanie 1 | P | 1 | z | 4 | 3 | 3 | ||||
Dejiny umenia 1– pravek, starovek | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Kresba 2 | P | 1 | l | 4 | 3 | 3 | ||||
Modelovanie 2 | P | 1 | l | 4 | 3 | 3 | ||||
Dejiny umenia 2 – stredovek | P | 1 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Maľba 1 | P | 2 | z | 3 | 3 | 3 | ||||
Fotografia 1 | P | 2 | z | 2 | 2 | 2 | ||||
Dejiny umenia 3 – renesancia, barok | P | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Grafika 1 | P | 2 | z | 2 | 2 | 2 | ||||
Maľba 2 | P | 2 | l | 4 | 3 | 3 | ||||
Fotografia 2 | P | 2 | l | 2 | 2 | 2 | ||||
Dejiny umenia 4 – 18. a 19. storočie | P | 2 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Grafika 2 | P | 2 | l | 3 | 3 | 3 | ||||
Dejiny umenia 5 – prvá pol. 20. storočia | P | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Intermediálny kurz 1 | P | 3 | z | 4 | 3 | 3 | ||||
Intermediálny kurz 2 | P | 3 | l | 4 | 3 | 3 | ||||
Dejiny umenia 6 – druhá pol. 20. storočia | P | 3 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Exkurzia z dejín výtvarného umenia | P | 2 | l | 3 | 1 deň | 0 | ||||
Súčty | 61 | 45 | ||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||
Digitálne médiá | PV | z | 4 | 3 | 3 | |||||
Základný textilný kurz | PV | z | 4 | 3 | 3 | |||||
Súčty | 8 | 6 | ||||||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 61 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 8 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 4 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 65 |
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Bc., predmetová špecializácia: učiteľstvo výtvarného umenia v kombinácii
Garant: | doc. Blažej Baláž, akad. mal. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
kresba 1 | P | 1 | ZS | 4 | 3 | 3 | |||
modelovanie 1 | P | 1 | ZS | 4 | 4 | 4 | |||
dejiny umenia 1 – pravek, starovek | P | 1 | ZS | 5 | 2 | 2 | |||
spolu 1 ZS | 13 | 2 | 7 | 9 | |||||
kresba 2 | P | 1 | LS | 3 | 3 | 3 | |||
modelovanie 2 | P | 1 | LS | 4 | 4 | 4 | |||
dejiny umenia 2 – stredovek | P | 1 | LS | 4 | 2 | 2 | |||
exkurzia z dejín výtvarného umenia | P | 1 | LS | 2 | |||||
spolu 1 LS | 13 | 2 | 7 | 9 | |||||
maľba 1 | P | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
fotografia 1 | P | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
dejiny umenia 3 – renesancia, barok | P | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 ZS | 9 | 4 | 4 | 8 | |||||
maľba 2 | P | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
dejiny umenia 4 – 18. a 19. storočie | P | 2 | LS | 2 | 2 | 2 | |||
grafika 1 | P | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 LS | 8 | 4 | 4 | 8 | |||||
dejiny umenia 5 – prvá polovica 20. storočia | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
intermediálny kurz 1 | P | 3 | ZS | 5 | 1 | 3 | 4 | ||
grafika 2 | P | 2 | ZS | 4 | 3 | 3 | |||
spolu 3 ZS | 13 | 3 | 6 | 9 | |||||
dejiny umenia 6 – druhá polovica 20. storočia | P | 3 | LS | 4 | 3 | 3 | |||
intermediálny kurz 2 | P | 3 | LS | 4 | 3 | 3 | |||
spolu 3 LS | 8 | 3 | 3 | 6 | |||||
ŠS 1. predmet | P | 3 | LS | 2 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 66 | 16 | 33 | 49 | |||||
spolu P + PV | 72 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
úvod do súčasného umenia 1 | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
úvod do súčasného umenia 2 | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
základný textilný kurz | PV | 2 | ZS | 3 | 3 | 3 | |||
digitálne médiá | PV | 2 | LS | 3 | 3 | 3 | |||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 12 | 4 | 6 | 10 | |||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 6 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať z predmetovej špecializácie: | 72 |
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Jednoodborové bakalárske štúdium v odbore učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov (1.1.3).
Animácia výtvarného umenia je nový študijný program, ktorý vzniká na základe aktuálnych podnetov z praxe. Okrem širokého uplatnenia vo verejnej správe je absolvent tohto štúdia špecificky disponovaný na vykonávanie práce animátora výtvarného umenia v rôznych kultúrnych a edukačných inštitúciách a zariadeniach (galérie, múzeá, centrá voľného času, alternatívne a experimentálne školy, domovy mládeže, arteterapeutické zariadenia, sociálne ústavy…). Absolvent štúdia má vedomosti o funkcii, obsahovej a formálnej náplni týchto inštitúcií a o rozsahu a kvalitatívnych požiadavkách na prácu animátora. Okrem hlavnej náplne sa dokáže orientovať a riadiť procesy v organizačných jednotkách inštitúcií, akými sú napr. propagačné, edukačné a edičné oddelenia, v ktorých plne využíva vedomosti a zručnosti z oblasti digitálnych médií. Úroveň získaných schopností a praktických skúseností predurčujú absolventa k realizácii vlastných e‑learningových produktov vo forme prezentačných a edukačných programov. Absolvent ovláda prehľad dejín umenia od praveku až po súčasné umenie, základy teórie umenia, estetiky a animácie výtvarného umenia, pedagogiky, psychológie umenia. Disponuje praktickými schopnosťami, vedomosťami a zručnosťami v rôznych výtvarných druhoch, technikách a technológiách. Pozná procesy projektovania a praktického realizovania rôznych animačných a percepčných metód a foriem. Absolvent tohto bakalárskeho študijného programu bude pripravený úspešne pokračovať v štúdiu na 2. stupni vysokoškolského vzdelávania v študijnom odbore pedagogika výtvarného umenia (jednoodborové magisterské štúdium).
Študijný odbor: | 1.1.3 učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov |
---|---|
Študijný program: | animácia výtvarného umenia, Bc. |
Garant: |
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ateliér – kresba 1 | P | 1 | z | 5 | 4 | 4 | ||||
Ateliér – sochárska tvorba 1 | P | 1 | z | 5 | 4 | 4 | ||||
Dejiny umenia 1 – pravek, starovek | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Úvod do súčasného umenia 1 | P | 1 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Galerijná a muzeálna prax | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Úvod do estetiky | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Ateliér – kresba 2 | P | 1 | l | 5 | 4 | 4 | ||||
Ateliér – sochárska tvorba 2 | P | 1 | l | 5 | 4 | 4 | ||||
Dejiny umenia 2 – stredovek | P | 1 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Úvod do súčasného umenia 2 | P | 1 | l | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
Animácia vytvarného umenia | P | 1 | l | 3 | 3 | 3 | ||||
Psychológia a sociológia umenia | P | 1 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Ateliér – maľba 1 | P | 2 | z | 5 | 1 | 3 | 4 | |||
Ateliér – základy fotografie 1 | P | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Ateliér – textilná tvorba 1 | P | 2 | z | 3 | 3 | 3 | ||||
Dejiny umenia 3 – renesancia, barok | P | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Ateliér – maľba 2 | P | 2 | l | 4 | 1 | 3 | 4 | |||
Ateliér – základy fotografie 2 | P | 2 | l | 4 | 3 | 3 | ||||
Ateliér – textilná tvorba 2 | P | 2 | l | 4 | 3 | 3 | ||||
Dejiny umenia 4 – 18. a 19. storočie | P | 2 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Múzejná a galerijná animácia výtvarného umenia | P | 2 | l | 6 | 2 | 1 | 2 | 5 | ||
Arteterapia | P | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Galerijná a muzeálna súvislá prax | P | l | 3 | 70 hod. | ||||||
Ateliér – grafika 1 | P | 3 | z | 5 | 1 | 3 | 4 | |||
Ateliér – intermediálna tvorba 1 | P | 3 | z | 5 | 4 | 4 | ||||
Dejiny umenia 5 – prvá pol. 20. stor. | P | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Analýza a interpretácia výtvarného umenia 1 | P | 3 | z | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
Ateliér – grafika 2 | P | 3 | l | 5 | 1 | 3 | 4 | |||
Ateliér – intermediálna tvorba 2 | P | 3 | l | 5 | 1 | 3 | 4 | |||
Dejiny umenia 6 – druhá pol. 20. stor. | P | 3 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Exkurzia z dejín výtvarného umenia | PV | l | 3 | 1 deň | ||||||
Súčty | 121 | 87 | ||||||||
1. skupina PV predmetov – vyberajú sa minimálne 3 predmety | ||||||||||
Ateliér – fotografická tvorba | PV | z | 3 | 3 | 3 | |||||
Ateliér – digitálne médiá | PV | z | 3 | 3 | 3 | |||||
Ateliér – plastické a priestorové médiá 1 | PV | z | 3 | 3 | 3 | |||||
Estetika a teória výtvarného umenia 1 | PV | l | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||
Súčty | 12 | 12 | ||||||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 121 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 12 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 9 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 130 |
1.1.3 animácia výtvarného umenia, Bc.
Garant: | doc. akad. mal. Blažej Baláž |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ateliér – kresba 1 | P | 1 | ZS | 5 | 4 | 4 | |||
ateliér – sochárska tvorba 1 | P | 1 | ZS | 5 | 4 | 4 | |||
dejiny umenia 1 – pravek, starovek | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
úvod do súčasného umenia 1 | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 2 | 4 | ||
teória múzea a galérie | P | 1 | ZS | 5 | 2 | 2 | |||
úvod do estetiky | P | 1 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
spolu 1 ZS | 26 | 8 | 2 | 8 | 18 | ||||
ateliér – kresba 2 | P | 1 | LS | 5 | 4 | 4 | |||
ateliér – sochárska tvorba 2 | P | 1 | LS | 5 | 5 | 5 | |||
dejiny umenia 2 – stredovek | P | 1 | LS | 4 | 2 | 2 | |||
úvod do súčasného umenia 2 | P | 1 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
animácia výtvarného umenia | P | 1 | LS | 5 | 2 | 2 | 4 | ||
exkurzia z dejín výtvarného umenia | P | 1 | LS | 3 | |||||
spolu 1 LS | 26 | 6 | 3 | 9 | 18 | ||||
ateliér – maľba 1 | P | 2 | ZS | 6 | 1 | 3 | 4 | ||
ateliér – textilná tvorba 1 | P | 2 | ZS | 4 | 3 | 3 | |||
dejiny umenia 3 – renesancia, barok | P | 2 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
arteterapia | P | 2 | ZS | 4 | 1 | 2 | 3 | ||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 ZS | 18 | 6 | 4 | 6 | 16 | ||||
ateliér – maľba 2 | P | 2 | LS | 4 | 1 | 2 | 3 | ||
dejiny umenia 4 – 18. a 19. storočie | P | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
ateliér – textilná tvorba 2 | P | 2 | LS | 3 | 3 | 3 | |||
galerijný marketing | P | 2 | LS | 4 | 2 | 2 | |||
múzejná a galerijná animácia výtvarného umenia | P | 2 | LS | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | |
PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 LS | 19 | 7 | 3 | 6 | 1 | 16 | |||
galerijná a muzeálna súvislá prax | P | 3 | ZS | 2 | |||||
ateliér – grafika 1 | P | 3 | ZS | 5 | 1 | 3 | 4 | ||
ateliér – fotografická tvorba | P | 3 | ZS | 3 | 3 | 3 | |||
ateliér – intermediálna tvorba 1 | P | 3 | ZS | 5 | 4 | 4 | |||
dejiny umenia 5 – prvá polovica 20. stor. | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
analýza a interpretácia výtvarného umenia 1 | P | 3 | ZS | 4 | 1 | 2 | 3 | ||
PV | 3 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 3 ZS | 23 | 4 | 4 | 10 | 18 | ||||
ateliér – grafika 2 | P | 3 | LS | 5 | 1 | 3 | 4 | ||
ateliér – intermediálna tvorba 2 | P | 3 | LS | 6 | 1 | 4 | 5 | ||
dejiny umenia 6 – druhá polovica 20. stor. | P | 3 | LS | 5 | 3 | 3 | |||
spolu 3 LS | 16 | 5 | 7 | 12 | |||||
ŠS – predmet | P | 3 | LS | 4 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 132 | 16 | 2 | 25 | 1 | 44 | |||
spolu P + PV | 144 | ||||||||
tvorba webových stránok | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
kritické písanie | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
ateliér – digitálne médiá | PV | 3 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
dizajn webových stránok | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
ateliér – plastické a priestorové médiá 1 | PV | 3 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
ateliér – základy fotografie | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
grafické programy | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
ateliér – maliarska tvorba | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 24 | 6 | 10 | 14 | |||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 12 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať: | 144 |