Stránka sa načítava, prosím čakajte…
- Študijnou poradkyňou pre študijné programy v kombinácii s etickou výchovou je Mgr. et Mgr. Anna Sádovská, PhD.
- Študijnou poradkyňou a gestorkou pre bakalárske študijné programy sociálna pedagogika a vychovávateľstvo je PhDr. Ivana Šuhajdová, PhD.
- Študijnou poradkyňou pre bakalárske štúdium pre sociálno‑vedný a pedagogicko‑psychologický základ je doc. PaedDr. Katarína Kotuľáková, PhD.
- Študent je povinný poznať študijný poriadok a kontrolovať si v systéme MAIS
evidenciu a stupeň hodnotení!
- Študenti sú povinní kontrolovať výsledky svojho štúdia a sledovať počet kreditov počas svojho štúdia v súlade s aktuálnym študijným programom pre svoj študijný odbor a predmetovú špecializáciu v konkrétnom roku štúdia.
- Študijný program musí byť v súlade s tým, na ktorého štúdium nastúpili v prvom semestri svojho štúdia.
- Stránkové hodiny študijného oddelenia sú aktualizované na fakultnej stránke Študent » Študijné oddelenie.
- Informačné listy predmetov aktuálneho akademického roka sú prístupné prostredníctvom verejnej časti
akademického informačného systému MAIS.
- Témy záverečných (bakalárskych a diplomových) prác sú dostupné (po prihlásení sa
) prostredníctvom akademického informačného systému MAIS.
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Študijný program učiteľstvo etickej výchovy v kombinácii v rámci študijného odboru učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov – Bc.
Študijný program učiteľstvo etickej výchovy v kombinácii s iným predmetom sa študuje v medziodborovom štúdiu učiteľstvo akademických predmetov a učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov. Celkový profil absolventa je v súlade s vymedzením profilu absolventa bakalárskeho štúdia učiteľských študijných odborov.
Absolvent bakalárskeho štúdia učiteľstva etickej výchovy má základné relevantné poznatky z vedných odborov, ktoré tvoria teoretické východiská etickej výchovy (filozofia, filozofická antropológia, etika) a ovláda postupy a metódy, pomocou ktorých vie tieto poznatky aplikovať do edukačného procesu.
Je schopný dešifrovať základné etické diskurzy vinúce sa teoretickými koncepciami a interpretáciami humanitných, spoločenských a behaviorálnych vied a aktuálnymi sociálnymi a politickými trendmi. Má vedomosti z oblasti historického vývinu morálno‑filozofického a antropologického myslenia a tiež z oblasti spôsobov uplatňovania základných etických zásad a princípov v aplikačnej rovine ľudskej činnosti (vo výchove, v rodine, v školstve, v médiách, v zdravotníctve, v politike, v ochrane životného prostredia). Dokáže uskutočniť situačnú etickú analýzu, poskytnúť etickú interpretáciu ľudských aktov a zaujať syntetické hľadisko. Ovláda základy vedeckej práce a je pripravený svoje teoretické vedomosti transformovať do zručností priamo v edukačnej praxi.
Hlavným cieľom štúdia na prvom stupni (Bc.) je získať potrebné odborné vedomosti a ďalšie kompetencie z etickej výchovy, ako prípravu na štúdium magisterského stupňa, v ktorom absolvent získava učiteľskú spôsobilosť.
Garant: |
---|
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Základy filozofie | P | 1 | z | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
Filozofická antropológia 1 | P | 1 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Dejiny etických teórií | P | 1 | z | 5 | 2 | 1 | 3 | |||
Etika | P | 1 | l | 4 | 2 | 2 | ||||
Filozofická antropológia 2 | P | 1 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Aplikovaná etika 1 | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Religionistika | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Aplikovaná etika 2 | P | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Filozofia výchovy | P | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Teoretické základy etickej výchovy 1 | P | 3 | z | 7 | 2 | 3 | 5 | |||
Sociálna patológia a prevencia | P | 3 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Teoretické základy etickej výchovy 2 | P | 3 | l | 7 | 2 | 3 | 5 | |||
Súčty | 55 | 38 | ||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||
Etické systémy náboženstiev | PV | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Medzináboženský dialóg | PV | 2 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Matrimoniagogika | PV | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Výchovné poradenstvo | PV | 3 | l | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
Drogové závislosti a ich prevencia | PV | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Psychológia detí s postihnutím | PV | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Súčty | 20 | 14 | ||||||||
Výberové predmety | ||||||||||
Kultúrna antropológia | V | 2 | l | 4 | 2 | |||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 54 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 24 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 11 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 65 | |||||||||
P | PV | V | ||||||||
1. ročník | 21 | |||||||||
2. ročník | 16 | 14 | 4 | |||||||
3. ročník | 18 | 3 | ||||||||
Spolu | 55 | 17 | 4 | 76 počas celého štúdia |
1.1.3 učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov, Bc., predmetová špecializácia: učiteľstvo etickej výchovy v kombinácii
Garant: | doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
filozofická propedeutika | P | 1 | ZS | 4 | 1 | 1 | 2 | ||
filozofická antropológia | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
dejiny etických teórií | P | 1 | ZS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
spolu 1 ZS | 13 | 5 | 3 | 8 | |||||
etika | P | 1 | LS | 4 | 2 | 2 | |||
sociálna etika | P | 1 | LS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
prosociálny projekt 1 | P | 1 | LS | 4 | 3 | 3 | |||
spolu 1 LS | 13 | 4 | 4 | 8 | |||||
aplikovaná etika 1 | P | 2 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
filozofia výchovy | P | 2 | ZS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
PV | 2 | ZS | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
spolu 2 ZS | 9 | 5 | 3 | 8 | |||||
aplikovaná etika 2 | P | 2 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
aplikovaná sociálna psychológia | P | 2 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
PV | 2 | LS | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
spolu 2 LS | 8 | 5 | 3 | 8 | |||||
teoretické základy etickej výchovy 1 | P | 3 | ZS | 5 | 2 | 3 | 5 | ||
teória a prax etickej výchovy 1 | P | 3 | ZS | 4 | 1 | 1 | 2 | ||
psychológia sociomorálneho vývinu | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
spolu 3 ZS | 13 | 5 | 4 | 9 | |||||
teoretické základy etickej výchovy 2 | P | 3 | LS | 8 | 2 | 3 | 5 | ||
P | 3 | LS | |||||||
spolu 3 LS | 8 | 2 | 3 | 5 | |||||
ŠS 1. predmet | P | 3 | LS | 2 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 66 | 26 | 20 | 46 | |||||
spolu P + PV | 72 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
kultúrna a sociálna antropológia | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
súčasné trendy etického myslenia | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
matrimoniológia | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
sociálna patológia a prevencia 1 | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 12 | 2 | 6 | 8 | |||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 6 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať z predmetovej špecializácie: | 72 |
Uplatnenie a profil absolventa | Kompetencie absolventa
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Študijný program sociálna pedagogika a vychovávateľstvo v študijnom odbore pedagogika – Bc., denná aj externá forma.
Študijný program sociálna pedagogika a vychovávateľstvo v bakalárskom stupni vysokoškolského štúdia poskytuje široké možnosti cieľového uplatnenia absolventov na trhu práce a to v oblasti neformálnej a záujmovej výchovy a vzdelávania, výchovnej prevencie, výchovného poradenstva, sociálnej starostlivosti. Študijný program je koncipovaný na prípravu absolventa spôsobilého uplatniť sa v profesiách:
- vychovávateľ v školských výchovno‑vzdelávacích zariadeniach pre deti a mládež,
- pedagóg voľného času v kultúrno‑osvetových zariadeniach, v mimovládnych organizáciách, v občianskych združeniach detí a mládeže, organizátor, resp. animátor voľného času v rekreačných, v zdravotníckych zariadeniach (v nemocniciach, v liečebných a kúpeľných zariadeniach) apod.,
- sociálny pedagóg v školskom a poradenskom systéme, v zariadeniach pre výchovnú prevenciu, v reedukačných zariadeniach, v zariadeniach sociálnej starostlivosti, v štátnej správe a samospráve, v rezortoch ministerstiev školstva, práce, sociálnych vecí a rodiny, zdravotníctva, spravodlivosti, v mimovládnych, najmä v charitatívnych organizáciách, v občianskych združeniach.
Súvisiace informácie:
Garant: |
---|
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Úvod do štúdia | P | 1 | z | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
Základy filozofie | P | 1 | z | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
Filozofická antropológia 1 | P | 1 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Religionistika | P | 1 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Úvod do pedagogiky | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Dejiny výchovy a vzdelávania 1 | P | 1 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Psychologická propedeutika | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Somatický vývin detí a mládeže | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Prosociálna výchova | P | 1 | l | 4 | 1 | 2 | 3 | |||
Dejiny výchovy a vzdelávania 2 | P | 1 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Teória výchovy | P | 1 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Základy vývinovej psychológie | P | 1 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Základy ekonomiky a európskej integrácie | P | 1 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Základy sociológie | P | 1 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Etika | P | 1 | l | 4 | 2 | |||||
Kultúrna antropológia | P | 1 | l | 4 | 2 | 2 | ||||
Sociálna pedagogika 1 | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Pedagogika voľného času 1 | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Úvod do špeciálnej pedagogiky | P | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Základy sociálnej psychológie | P | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Sociológia výchovy | P | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Teória výchovy v školských zariadeniach | P | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Filozofia výchovy | P | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Psychológia výchovy 1 | P | 2 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Sociálna patológia a prevencia | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Poruchy detského vývinu | P | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Priebežná prax 1 | P | 2 | l | 4 | 2 | |||||
IKT vo vzdelávaní 1 | P | 3 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Sociálna práca | P | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Metódy sociálnej pedagogiky 1 | P | 3 | z | 4 | 1 | 2 | 3 | |||
Sociálny manažment | P | 3 | z | 3 | 2 | 3 | ||||
Akademické písanie | P | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Základy prac. práva a práva soc. zabezpečenia | P | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Priebežná prax 2 | P | 3 | z | 4 | 2 | |||||
Semestrálny projekt D | P | 3 | l | 6 | 80 | |||||
Pedagogická a sociálna komunikácia | P | 3 | l | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
Sociálno‑psychologický výcvik | P | 3 | z | 2 | 2 | 2 | ||||
Záverečná práca | P | 3 | l | 10 | ||||||
Súčty | 143 | ? | ||||||||
1. skupina PV predmetov – vyberá sa minimálne jeden predmet | ||||||||||
Drogové závislosti a ich prevencia | PV | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Matrimoniagogika | PV | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Kooperatívne učenie | PV | 3 | z | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
Psychológia detí s postihnutím | PV | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
2. skupina PV predmetov – vyberá sa minimálne jeden predmet | ||||||||||
Výtvarná komunikácia + 1. ročník | PV | 2+1 | z | 3 | 1 | 2 | 3 | |||
Hry s výtvarným materiálom | PV | 2 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Hudobná komunikácia | PV | 2 | z | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
Hry s hudobným materiálom | PV | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
3. skupina PV predmetov – vyberá sa minimálne jeden predmet | ||||||||||
Psychológia a pedagogika hry | PV | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Literatúra pre deti a mládež | PV | 2 | z | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
Tvorivá dramatika 1 + 2. ročník | PV | 3+2 | l | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
Integrované umelecko‑výchovné činnosti | PV | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
4. skupina PV predmetov – vyberá sa minimálne jeden predmet | ||||||||||
Metodika prírodovednej záujmovej činnosti | PV | 2 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Rekreológia a záujmová telesná výchova | PV | 3 | l | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
Základná gymnastika | PV | 3 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Finančná a poistná matematika | PV | 3 | 1 | 1 | 2 | |||||
Priestorové výtvarné médiá | V | 2 | l | 3 | 2 | |||||
Teória a prax literárnej výchovy | V | 2 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 143 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 51 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 30 | |||||||||
Minimálny počet kreditov zo študijného odboru, ktoré študent musí získať: | 173 | |||||||||
P | PV | V | ||||||||
1. ročník | 59 | 6 | 6 | |||||||
2. ročník | 40 | 22 | ||||||||
3. ročník | 44 | 12 | ||||||||
Spolu | 143 | 40 | 6 | 189 počas celého štúdia |
Zoznam študijných jednotiek pre externú formu štúdia v tomto programe nájdete nižšie.
1.1.4 sociálna pedagogika a vychovávateľstvo, Bc. (denná forma)
Garant: | prof. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
úvod do štúdia a akademické písanie | P | 1 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
filozofická propedeutika | P | 1 | ZS | 4 | 1 | 1 | 2 | ||
filozofická antropológia | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
pedagogická propedeutika | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
dejiny výchovy a vzdelávania 1 | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
psychologická propedeutika | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
pedagogická komunikácia | P | 1 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
prosociálna výchova | P | 1 | ZS | 4 | 3 | 3 | |||
spolu 1 ZS | 30 | 9 | 10 | 19 | |||||
dejiny výchovy a vzdelávania 2 | P | 1 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
základy vývinovej psychológie | P | 1 | LS | 5 | 2 | 2 | 4 | ||
etika | P | 1 | LS | 4 | 2 | 2 | |||
kultúrna a sociálna antropológia | P | 1 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
sociálno‑psychologický výcvik | P | 1 | LS | 4 | 3 | 3 | |||
sociálna pedagogika 1 | P | 1 | LS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
priebežná prax 1 | P | 1 | LS | 5 | 3 | ||||
spolu 1 LS | 30 | 8 | 6 | 3 | 3 | 17 | |||
filozofia výchovy | P | 2 | ZS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
metódy sociálnej pedagogiky 1 | P | 2 | ZS | 4 | 3 | 3 | |||
základy pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia | P | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
špeciálna pedagogika | P | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
teória výchovy | P | 2 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
sociálna patológia a prevencia 1 | P | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 ZS | 22 | 10 | 9 | 19 | |||||
aplikovaná sociálna psychológia | P | 2 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
všeobecná didaktika | P | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
poruchy psychického vývinu v detstve | P | 2 | LS | 3 | 2 | 1 | 3 | ||
sociálna práca | P | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
pedagogika voľného času 1 | P | 2 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
priebežná prax 2 | P | 2 | LS | 5 | 3 | ||||
PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | ||||
PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 LS | 22 | 10 | 7 | 3 | 17 | ||||
projektovanie sociálno‑pedagogickej činnosti | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
sociálny manažment 1 | P | 3 | ZS | 4 | 1 | 1 | 2 | ||
psychológia sociomorálneho vývinu | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
metodika výchovnej činnosti 1 | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
metodologický seminár k záverečnej práci | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
súvislá sociálno‑pedagogická prax | P | 3 | ZS | 10 | 80 | ||||
spolu 3 ZS | 30 | 3 | 7 | 80 | 10 | ||||
pedagogická psychológia a psychológia výchovy | P | 3 | LS | 5 | 2 | 2 | 4 | ||
výchova detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia | P | 3 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
sociológia detstva | P | 3 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
sociálny manažment 2 | P | 3 | LS | 4 | 1 | 1 | 2 | ||
spolu 3 LS | 16 | 7 | 4 | 11 | |||||
ŠS – ZP a obhajoba | P | 3 | LS | 10 | |||||
ŠS – predmet | P | 3 | LS | 4 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 164 | 47 | 43 | 3 | 152 | 85 | |||
spolu P + PV | 176 | 93 | |||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
výtvarná komunikácia | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
hudobná komunikácia | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
literárna výchova | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
matrimoniológia | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
hry s výtvarným materiálom | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | |||
hry s hudobným materiálom | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
tvorivá dramatika | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
prírodovedná propedeutika | PV | 2 | LS | 3 | 2 | 2 | |||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 28 | 20 | 20 | ||||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 12 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať: | 176 |
1.1.4 sociálna pedagogika a vychovávateľstvo, Bc. (externá forma)
Garant: | prof. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | |||
PXS | – | prax za semester | ΣSVH | – | semestrálna výmera hodín spolu | |||||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PXS | ΣSVH |
---|---|---|---|---|---|---|
úvod do štúdia a akademické písanie | P | 1 | ZS | 3 | 24 | |
filozofická propedeutika | P | 1 | ZS | 4 | 24 | |
filozofická antropológia | P | 1 | ZS | 4 | 36 | |
pedagogická propedeutika | P | 1 | ZS | 4 | 24 | |
dejiny výchovy a vzdelávania 1 | P | 1 | ZS | 4 | 36 | |
psychologická propedeutika | P | 1 | ZS | 4 | 24 | |
spolu 1 ZS | 23 | 168 | ||||
pedagogická komunikácia | P | 1 | LS | 3 | 24 | |
prosociálna výchova | P | 1 | LS | 4 | 36 | |
základy vývinovej psychológie | P | 1 | LS | 5 | 36 | |
kultúrna a sociálna antropológia | P | 1 | LS | 3 | 24 | |
sociálna pedagogika 1 | P | 1 | LS | 5 | 36 | |
priebežná prax 1 | P | 1 | LS | 5 | 36 | |
spolu 1 LS | 25 | 36 | 168 | |||
dejiny výchovy a vzdelávania 2 | P | 2 | ZS | 4 | 36 | |
etika | P | 2 | ZS | 4 | 24 | |
sociálno‑psychologický výcvik | P | 2 | ZS | 4 | 36 | |
filozofia výchovy | P | 2 | ZS | 5 | 36 | |
metódy sociálnej pedagogiky 1 | P | 2 | ZS | 4 | 36 | |
základy pracovného práva a práva sociálneho zabezpečenia | P | 2 | ZS | 3 | 24 | |
spolu 2 ZS | 24 | 192 | ||||
špeciálna pedagogika | P | 2 | LS | 3 | 24 | |
teória výchovy | P | 2 | LS | 4 | 36 | |
sociálna patológia a prevencia 1 | P | 2 | LS | 3 | 24 | |
aplikovaná sociálna psychológia | P | 2 | LS | 4 | 36 | |
všeobecná didaktika | P | 2 | LS | 3 | 24 | |
poruchy psychického vývinu v detstve | P | 2 | LS | 3 | 36 | |
sociálna práca | P | 2 | LS | 3 | 24 | |
spolu 2 LS | 23 | 204 | ||||
pedagogika voľného času 1 | P | 3 | ZS | 4 | 36 | |
priebežná prax 2 | P | 3 | ZS | 5 | 36 | |
projektovanie sociálno‑pedagogickej činnosti | P | 3 | ZS | 4 | 24 | |
sociálny manažment 1 | P | 3 | ZS | 4 | 24 | |
psychológia sociomorálneho vývinu | P | 3 | ZS | 4 | 24 | |
PV | 3 | ZS | 3 | 24 | ||
spolu 3 ZS | 21 | 36 | 132 | |||
metodika výchovnej činnosti 1 | P | 3 | LS | 4 | 24 | |
metodologický seminár k záverečnej práci | P | 3 | LS | 4 | 24 | |
výchova detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia | P | 3 | LS | 4 | 36 | |
sociológia detstva | P | 3 | LS | 3 | 24 | |
PV | 3 | LS | 3 | 24 | ||
spolu 3 LS | 15 | 132 | ||||
pedagogická psychológia a psychológia výchovy | P | 4 | ZS | 5 | 48 | |
sociálny manažment 2 | P | 4 | ZS | 4 | 24 | |
PV | 4 | ZS | 3 | 24 | ||
PV | 4 | ZS | 3 | 24 | ||
spolu 4 ZS | 9 | 120 | ||||
súvislá sociálno‑pedagogická prax | P | 4 | LS | 10 | 80 | |
spolu 4 LS | 10 | 80 | ||||
ŠS – ZP a obhajoba | P | 4 | LS | 10 | ||
ŠS – predmet | P | 4 | LS | 4 | ||
spolu povinné predmety (P) | 164 | 152 | 1020 | |||
spolu P + PV | 176 | 1116 | ||||
výtvarná komunikácia | PV | 2 | ZS | 3 | 24 | |
hudobná komunikácia | PV | 2 | ZS | 3 | 24 | |
literárna výchova | PV | 2 | LS | 3 | 24 | |
matrimoniológia | PV | 2 | LS | 3 | 24 | |
hry s výtvarným materiálom | PV | 2 | ZS | 3 | 24 | |
hry s hudobným materiálom | PV | 2 | LS | 3 | 24 | |
tvorivá dramatika | PV | 2 | LS | 3 | 24 | |
prírodovedná propedeutika PH | PV | 2 | LS | 3 | 24 | |
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 24 | 192 | ||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 12 | |||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať: | 176 |
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Bc. (denné)
Predmetová špecializácia: učiteľstvo výchovy k občianstvu v kombinácii
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
filozofická propedeutika | P | 1 | ZS | 4 | 1 | 1 | 2 | ||
filozofická antropológia | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
dejiny filozofie 1 | P | 1 | ZS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
spolu 1 ZS | 13 | 5 | 3 | 0 | 0 | 8 | |||
etika | P | 1 | LS | 4 | 2 | 0 | 2 | ||
sociálna etika | P | 1 | LS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
prosociálny projekt 1 | P | 1 | LS | 4 | 0 | 3 | 3 | ||
spolu 1 LS | 13 | 4 | 4 | 0 | 0 | 8 | |||
psychologická propedeutika | P | 2 | ZS | 4 | 2 | 0 | 2 | ||
filozofia výchovy | P | 2 | ZS | 5 | 2 | 1 | 3 | ||
PV | 2 | ZS | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
spolu 2 ZS | 9 | 5 | 2 | 0 | 0 | 7 | |||
dejiny filozofie 2 | P | 2 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
aplikovaná sociálna psychológia | P | 2 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
PV | 2 | LS | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
spolu 2 LS | 8 | 5 | 3 | 0 | 0 | 8 | |||
teoretické základy výchovy k občianstvu 1 | P | 3 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
teória a prax výchovy k občianstvu 1 | P | 3 | ZS | 3 | 1 | 1 | 2 | ||
základy práva | P | 3 | ZS | 3 | 2 | 0 | 2 | ||
základy ekonómie PH | P | 3 | ZS | 3 | 2 | 0 | 2 | ||
spolu 3 ZS | 13 | 7 | 2 | 0 | 0 | 9 | |||
teoretické základy výchovy k občianstvu 2 | P | 3 | LS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
základy politológie | P | 3 | LS | 4 | 2 | 0 | 2 | ||
spolu 3 LS | 8 | 4 | 1 | 0 | 0 | 5 | |||
ŠS 1. predmet | P | 3 | LS | 2 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 66 | 30 | 15 | 0 | 0 | 45 | |||
spolu P + PV | 72 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
kultúrna a sociálna antropológia | PV | 2 | LS | 3 | 0 | 2 | 2 | ||
pedagogická komunikácia | PV | 2 | ZS | 3 | 0 | 2 | 2 | ||
matrimoniológia | PV | 2 | LS | 3 | 0 | 2 | 2 | ||
sociálna patológia a prevencia 1 | PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 0 | 2 | ||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 12 | 2 | 6 | 0 | 0 | 8 | |||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 6 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať z predmetovej špecializácie: | 72 |
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Katedra zabezpečuje predmety sociálno‑vedného a pedagogicko‑psychologického základu študijných programov v nasledujúcich študijných odboroch:
- učiteľstvo akademických predmetov – Bc. a Mgr.,
- medziodborové štúdium učiteľstvo akademických predmetov a učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov – Bc. a Mgr.,
- jednopredmetové štúdium učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov – Bc. a Mgr.
Garant: | prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc. |
---|
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Somatický vývin detí a mládeže | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Psychologická propedeutika | P | 1 | z | 3 | 2 | 2 | ||||
Úvod do pedagogiky | P | 1 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Základy vývinovej psychológie | P | 1 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Teória a prax sekundárneho vzdelávania | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
IKT vo vzdelávaní 1 | P | 2 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Semestrálny projekt C | P | 3 | l | 3 | 40 | |||||
Záverečná práca | P | 3 | l | 10 | ||||||
Súčty | 33 | 14 | ||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||
Organizácia výchovy a vzdelávania | PV | 2 | l | 3 | 1 | 1 | ||||
Teórie výchovy a vzdelávania | PV | 2 | l | 3 | 2 | 2 | ||||
Pedagogika voľného času 1 | PV | 2 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Teória a prax primárneho vzdelávania | PV | 4 | 2 | 1 | 3 | |||||
Sociálna patológia a prevencia | PV | 3 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Pedagogická a sociálna komunikácia | PV | 2 | l | 3 | 1 | 1 | 2 | |||
Integrácia žiakov s postihnutím | PV | 3 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Súčty | 25 | 25 | ||||||||
Výberové predmety | ||||||||||
Kultúra učiteľovej reči | V | 1 | z | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 33 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 25 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 5 | |||||||||
Minimálny počet kreditov, ktoré študent musí získať: | 40 | |||||||||
P | PV | V | ||||||||
1. ročník | 13 | 3 | 2 | |||||||
2. ročník | 7 | 3 | ||||||||
3. ročník | 13 | |||||||||
Spolu | 33 | 6 | 2 | 41 počas celého štúdia |
Zoznam študijných jednotiek pre externú formu štúdia pre túto súčasť študijných programov nájdete nižšie.
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Bc. (denná forma), sociálno‑vedný a pedagogicko‑psychologický základ
Garant: | prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
somatický vývin detí a školská hygiena | P | 1 | ZS | 2 | 1 | 1 | |||
projekt IKT vo vzdelávaní | P | 1 | ZS | 2 | 1 | 1 | |||
spolu 1 ZS | 4 | 1 | 1 | 2 | |||||
dejiny inštitucionálneho vzdelávania | P | 1 | LS | 2 | 2 | 2 | |||
školská politika | P | 1 | LS | 2 | 1 | 1 | |||
spolu 1 LS | 4 | 3 | 3 | ||||||
psychický vývin dieťaťa | P | 2 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
spolu 2 ZS | 4 | 2 | 2 | 3 | |||||
teória vzdelávania a didaktika | P | 2 | LS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
spolu 2 LS | 6 | 2 | 2 | 4 | |||||
priebežná prax | P | 3 | ZS | 2 | 40 | ||||
ŠS – VŠZ | P | 3 | ZS | 2 | |||||
spolu 3 ZS | 4 | ||||||||
ŠS – ZP a obhajoba | P | 3 | LS | 10 | |||||
spolu 3 LS | 10 | ||||||||
spolu povinné predmety (P) | 32 | 7 | 6 | 40 | 12 | ||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať: | 32 |
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Bc. (externá forma), sociálno‑vedný a pedagogicko‑psychologický základ
Garant: | prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | |||
PXS | – | prax za semester | ΣSVH | – | semestrálna výmera hodín spolu | |||||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PXS | ΣSVH |
---|---|---|---|---|---|---|
somatický vývin detí a školská hygiena | P | 1 | ZS | 2 | 12 | |
projekt IKT vo vzdelávaní | P | 1 | ZS | 2 | 12 | |
spolu 1 ZS | 4 | 24 | ||||
dejiny inštitucionálneho vzdelávania | P | 1 | LS | 2 | 24 | |
školská politika | P | 1 | LS | 2 | 12 | |
spolu 1 LS | 4 | 36 | ||||
psychický vývin dieťaťa | P | 2 | ZS | 4 | 36 | |
spolu 2 ZS | 4 | 36 | ||||
teória vzdelávania a didaktika | P | 2 | LS | 6 | 48 | |
spolu 2 LS | 6 | 48 | ||||
priebežná prax | P | 3 | ZS | 2 | 40 | |
spolu 3 ZS | 2 | |||||
ŠS – VŠZ | P | 4 | LS | 2 | ||
ŠS – ZP a obhajoba | P | 4 | LS | 10 | ||
spolu 4 LS | 12 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 32 | 40 | 144 | |||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať: | 32 |