Stránka sa načítava, prosím čakajte…
- Študijným poradcom pre študijné programy v kombináciách s matematikou a informatikou je doc. PaedDr. Milan Pokorný, PhD.
- Študijným poradcom pre magisterské štúdium pre sociálno‑vedný a pedagogicko‑psychologický základ je Mgr. Lukáš Vaško, PhD.
- Študent je povinný poznať študijný poriadok a kontrolovať si v systéme MAIS
evidenciu a stupeň hodnotení!
- Študenti sú povinní kontrolovať výsledky svojho štúdia a sledovať počet kreditov počas svojho štúdia v súlade s aktuálnym študijným programom pre svoj študijný odbor a predmetovú špecializáciu v konkrétnom roku štúdia.
- Študijný program musí byť v súlade s tým, na ktorého štúdium nastúpili v prvom semestri svojho štúdia.
- Stránkové hodiny študijného oddelenia sú aktualizované na fakultnej stránke Študent » Študijné oddelenie.
- Informačné listy predmetov aktuálneho akademického roka sú prístupné prostredníctvom verejnej časti
akademického informačného systému MAIS.
- Témy záverečných (bakalárskych a diplomových) prác sú dostupné (po prihlásení sa
) prostredníctvom akademického informačného systému MAIS.
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Zameranie študijného programu a profil absolventa
Názov študijného programu: | učiteľstvo matematiky v kombinácii |
---|---|
Stupeň VŠ štúdia: | druhý (Mgr.) |
Študijný program učiteľstvo matematiky v kombinácii s iným predmetom sa študuje v rámci študijného odboru učiteľstvo akademických predmetov, prípadne v medziodborovom štúdiu učiteľstvo akademických predmetov a učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov. Celkový profil absolventa je v súlade s vymedzením profilu absolventa magisterského štúdia učiteľských študijných odborov (pozri profil absolventa uvedený v spoločnom základe študijného programu).
Absolvent magisterského štúdia učiteľstva matematiky si rozšíri teoretické vedomosti z jednotlivých matematických oblastí a získa hlboké teoretické vedomosti z didaktiky matematiky a tiež praktické skúsenosti z vyučovania matematiky. Je pripravovaný tak, aby po skončení štúdia bol plnohodnotným učiteľom matematiky na základnej a strednej škole, ktorý má teoretický nadhľad nad obsahom školskej matematiky a ovláda metodiku vyučovania matematiky. Okrem toho je pripravený využívať IKT vo vyučovaní matematiky na svojom budúcom pracovisku.
Nosné témy jadra znalostí
Nosné témy jadra znalostí 2. stupňa vysokoškolského štúdia v programoch učiteľstva matematiky v kombinácii s iným predmetom sú zamerané na nasledujúce matematické oblasti:
- matematická analýza,
- algebra a teória čísel,
- geometria,
- teória a prax vyučovania matematiky,
- pravdepodobnosť a matematická štatistika,
- teória množín a teoretická aritmetika,
- numerická matematika.
Ďalšie témy jadra znalostí
- informačné technológie pre učiteľov matematiky,
- didaktický softvér v matematike,
- logika a teória grafov.
matematika v kombinácii 196,26 kB (191,66 KiB), 3. 10. 2008
Študijný odbor: | 1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov |
---|---|
Predmetová špecializácia: | matematika v kombinácii, Mgr. |
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Algebra 3 | P | 1 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Geometria 3 | P | 2 | z | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Matematická analýza 3 | P | 1 | l | 4 | 2 | 1 | 3 | |||
Teória a prax vyučovania matematiky 1 | P | 1 | z | 6 | 2 | 1 | 1 | 4 | ||
Teória a prax vyučovania matematiky 2 | P | 1 | l | 6 | 2 | 1 | 1 | 4 | ||
Pravdepodobnosť a matematická štatistika | P | 2 | z | 4 | 1 | 1 | 2 | |||
Súčty | 28 | 19 | ||||||||
1. skupina PV predmetov – vyberajú sa minimálne dva predmety | ||||||||||
Teoretická aritmetika | PV | z | 4 | 2 | 2 | |||||
Teória množín | PV | z | 4 | 2 | 2 | |||||
Numerická matematika 2 | PV | l | 4 | 2 | 2 | |||||
2. skupina PV predmetov – vyberá sa minimálne jeden predmet | ||||||||||
Dejiny matematiky | PV | l | 3 | 2 | 2 | |||||
Využitie IKT v matematike | PV | z | 3 | 2 | 2 | |||||
Metódy riešenia úloh MO 2 | PV | z | 3 | 2 | 2 | |||||
Didaktický softvér v geometrii | PV | l | 3 | 2 | 2 | |||||
3. skupina PV predmetov – vyberá sa minimálne jeden predmet | ||||||||||
Vybrané kapitoly z algebry | PV | z | 3 | 2 | 2 | |||||
Vybrané kapitoly z geometrie | PV | l | 3 | 2 | 2 | |||||
Vybrané kapitoly z matematickej analýzy | PV | z | 3 | 2 | 2 | |||||
Vybrané kapitoly z teórie čísel | PV | z | 3 | 2 | 2 | |||||
Logika | PV | l | 3 | 2 | 2 | |||||
Teória grafov | PV | l | 3 | 2 | 2 | |||||
Súčty | 42 | 26 | ||||||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 28 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 42 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 14 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 42 |
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Mgr., predmetová špecializácia: učiteľstvo matematiky v kombinácii
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
geometria 3 | P | 1 | ZS | 5 | 2 | 2 | 4 | ||
pravdepodobnosť a matematická štatistika | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
teória a prax vyučovania matematiky 1 | P | 1 | ZS | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | |
spolu 1 ZS | 14 | 6 | 3 | 1 | 9 | ||||
algebra 3 | P | 1 | LS | 5 | 2 | 2 | 4 | ||
teória a prax vyučovania matematiky 2 | P | 1 | LS | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | |
PV | 1 | LS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 1 LS | 10 | 4 | 5 | 1 | 9 | ||||
matematická analýza 3 | P | 2 | ZS | 6 | 2 | 2 | 4 | ||
teoretická aritmetika | P | 2 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 ZS | 10 | 4 | 4 | 8 | |||||
ŠS 1. predmet | P | 2 | LS | 2 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 36 | 14 | 12 | 2 | 26 | ||||
spolu P + PV | 42 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
numerická matematika 2 | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
teória množín | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
diferenciálne rovnice | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
moderné technológie vo vyučovaní matematiky | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 12 | 2 | 6 | 8 | |||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 6 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať z predmetovej špecializácie: | 42 |
Súvisiace: Informácie o štátnych skúškach
Akreditačný spis platný do AR 2015/2016 Akreditačný spis platný od AR 2016/2017
Zameranie študijného programu a profil absolventa
Názov študijného programu: | učiteľstvo informatiky v kombinácii |
---|---|
Stupeň VŠ štúdia: | druhý (Mgr.) |
Profil absolventa
Študijný program učiteľstvo informatiky v kombinácii s iným predmetom sa študuje v rámci študijného odboru učiteľstvo akademických predmetov, prípadne v medziodborovom štúdiu učiteľstvo akademických predmetov a učiteľstvo umelecko‑výchovných a výchovných predmetov. Celkový profil absolventa je v súlade s vymedzením profilu absolventa magisterského štúdia učiteľských študijných odborov.
Absolvent magisterského študijného programu informatika je spôsobilý byť učiteľom predmetov prislúchajúcim jeho špecializácii na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. V magisterskom stupni štúdia si rozšíri svoje teoretické vedomosti z jednotlivých disciplín informatiky a získa hlboké teoretické vedomosti z didaktiky informatiky a praktické skúsenosti z vyučovania informatiky. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov na výučbu. Má tiež primerané poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike informatiky, čo je potrebným predpokladom na prácu budúceho učiteľa informatiky. Absolventi magisterského štúdia učiteľstva informatiky sú pripravení spravovať školskú sieť na základnej a strednej škole.
Nosné témy jadra znalostí
Nosné témy jadra znalostí 2. stupňa vysokoškolského štúdia v programoch učiteľstva informatiky v kombinácii s iným predmetom sú zamerané na nasledujúce oblasti informatiky:
- teória vyučovania informatiky a informatického vzdelávania (didaktika programovania, moderné trendy v didaktike informatiky vo vyspelých krajinách, práca s nadanými študentmi, programátorské súťaže),
- sociálne aspekty informatiky a informatizácie spoločnosti, dejiny informatiky,
- programové a počítačové systémy (napr. princípy a štruktúra operačných systémov, databázové systémy), programovanie a IKT, otázky informačnej bezpečnosti,
- teoretické základy informatiky.
Ďalšie témy jadra znalostí
- matematika pre informatikov (numerická matematika),
- programovanie (softvérové projekty, softvérové technológie),
- analýza a návrh softvérových systémov a ich manažmentu, vrátane špeciálneho softvéru na pedagogické účely,
- prezentačná vrstva a návrh rozhrania človek – systém pre potreby vzdelávania.
Študijný odbor: | 1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov |
---|---|
Predmetová špecializácia: | informatika v kombinácii, Mgr. |
Garant: | doc. Ing. Martin Mišút, CSc. |
Vysvetlivky:
Za | Záväznosť | Rk | Ročník | St | Semester | Kr | Kredity | Pr | Prednášky |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Se | Semináre | Cv | Cvičenia | Px | Prax | ΣKh | Kontaktné hodiny spolu alebo semestrálna výmera hodín spolu |
Zoznam študijných jednotiek | Za | Rk | St | Kr | Pr | Se | Cv | Px | ΣKh | Zabezpečuje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
databázové systémy 2 | P | 1 | z | 5 | 2 | 1 | 3 | |||
teória a prax vyučovania informatiky 1 | P | 1 | z | 6 | 2 | 1 | 1 | 4 | ||
teoretická informatika 1 | P | 1 | l | 6 | 2 | 2 | 4 | |||
teória a prax vyučovania informatiky 2 | P | 1 | l | 6 | 2 | 1 | 1 | 4 | ||
teoretická informatika 2 | P | 2 | z | 6 | 2 | 2 | 4 | |||
informatika a spoločnosť | P | 2 | z | 3 | 1 | 1 | ||||
Súčty | 32 | 20 | ||||||||
Povinne voliteľné predmety | ||||||||||
numerická matematika 1 | PV | 3 | 1 | 1 | 2 | |||||
projekt z programovania | PV | 5 | 1 | 1 | ||||||
softvérové technológie 3 | PV | 5 | 1 | 1 | ||||||
vybrané kapitoly z počítačových sietí | PV | 3 | 2 | 2 | ||||||
vybrané kapitoly z operačných systémov | PV | 3 | 2 | 2 | ||||||
vybrané kapitoly z hardvéru a softvéru | PV | 3 | 1 | 1 | 2 | |||||
multimédiá vo vzdelávaní | PV | 3 | 2 | 2 | ||||||
základy informačnej bezpečnosti | PV | 3 | 1 | 1 | 2 | |||||
dejiny informatiky | PV | 3 | 1 | 1 | ||||||
tvorba webových stránok | PV | 5 | 1 | 1 | ||||||
softvérový projekt | PV | 4 | 1 | 1 | ||||||
Súčty | 40 | 17 | ||||||||
Súčet kreditov za povinné predmety: | 32 | |||||||||
Súčet kreditov za povinne voliteľné predmety: | 40 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z PV predmetov, ktoré študent musí získať: | 10 | |||||||||
Minimálny počet kreditov z predmetovej špecializácie, ktoré študent musí získať: | 42 |
1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov, Mgr., predmetová špecializácia: učiteľstvo informatiky v kombinácii
Garant: | doc. RNDr. Ladislav Halada, CSc. |
---|
Vysvetlivky: | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TP | – | typ predmetu | RK | – | ročník | SM | – | semester | KR | – | kredity | ΣKH | – | kontaktné hodiny spolu | ||||
PR | – | prednášky | SE | – | semináre | CV | – | cvičenia | PX | – | prax | |||||||
ponuka predmetov | TP | RK | SM | KR | PR | SE | CV | PX | ΣKH |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ponuka povinných predmetov | |||||||||
teória a prax vyučovania informatiky 1 | P | 1 | ZS | 6 | 2 | 2 | 1 | 5 | |
teória zložitosti algoritmov | P | 1 | ZS | 4 | 2 | 1 | 3 | ||
modelovanie a simulácia systémov 1 | P | 1 | ZS | 4 | 1 | 1 | 2 | ||
spolu 1 ZS | 14 | 5 | 3 | 1 | 1 | 10 | |||
teória a prax vyučovania informatiky 2 | P | 1 | LS | 6 | 2 | 2 | 1 | 5 | |
PV | 1 | LS | 3 | 2 | 2 | ||||
modelovanie a simulácia systémov 2 | P | 1 | LS | 4 | 1 | 2 | 3 | ||
spolu 1 LS | 10 | 3 | 4 | 2 | 1 | 10 | |||
ikonické programovanie | P | 2 | ZS | 4 | 2 | 2 | |||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
PV | 2 | ZS | 3 | 2 | 2 | ||||
spolu 2 ZS | 4 | 6 | 2 | 8 | |||||
ŠS 1. predmet | P | 3 | LS | 2 | |||||
spolu povinné predmety (P) | 30 | 8 | 13 | 5 | 2 | 28 | |||
spolu P + PV | 42 | ||||||||
ponuka povinne voliteľných predmetov | |||||||||
vybrané kapitoly z teoretickej informatiky | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
vybrané kapitoly z počítačových sietí | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
vybrané kapitoly z operačných systémov | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
vybrané kapitoly z hardvéru a softvéru | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
metódy riešenia úloh z programátorských súťaží | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
vybrané kapitoly z numerickej matematiky | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
programovanie jednoduchých hier | PV | 3 | 2 | 2 | |||||
databázové systémy 2 | PV | 3 | 2 | ||||||
spolu povinne voliteľné predmety (PV) | 24 | 8 | 8 | ||||||
minimálny počet kreditov, ktoré musí študent získať za povinne voliteľné predmety (PV): | 12 | ||||||||
minimálny počet kreditov (P + PV), ktoré musí študent získať z predmetovej špecializácie: | 42 |