Názov projektu v anglickom jazyku: Adapting the inquiry-based approach to science and technology education for distance and online teaching/research "on air".
INTERREG (NFP304011AZC7)
Prioritná os: 1. Využívanie inovačného potenciálu
Špecifický cieľ: 1.1 Zvýšenie relevantnosti obsahu vzdelávania pre potreby trhu práce s cieľom zlepšenia uplatniteľnosti na trhu práce.
Trvanie projektu: 01/2022 – 06/2023
Vedúci partner projektu: Ostravská univerzita (Moravskoslezský kraj)
Hlavný cezhraničný partner: Trnavská univerzita v Trnave (Trnavský kraj)
Riešiteľský tím:
- PaedDr. Mária Orolínová, PhD.
- Ing. Valéria Obertová
- RNDr. Michaela Mocňáková
- prof. PhDr. Ľubomír Held, CSc.
- doc. PaedDr. Katarína Kotuľáková, PhD.
- doc. RNDr. Martin Pipíška, PhD.
- doc. Ing. Andrej Kolarovič, PhD.
- RNDr. Vladimír Frišták, PhD.
- MgA. Štefan Blažo, PhD.
Cieľom projektu je zabezpečenie rozvoja kľúčových kompetencií požadovaných na trhu práce aj formou dištančného a on‑line vyučovania, a to nielen vo výnimočných situáciách ako je pandémia koronaviru. Dôraz sa kladie na kompetencie žiadané zamestnávateľmi, ktoré vo vzdelávaní predstavujú aktívny prístup k vzdelávaniu a riešeniu rozmanitých výziev. Nástrojom pre rozvoj kompetencie potrebného na trhu práce bude vzdelávací program založený na aktívnom prístupe žiaka k poznávaniu prírodovedných a technických otázok, tzn. na výskumne ladenej koncepcii prírodovedného a technického vzdelávania (bádateľskom vzdelávaní), a to v dištančnej podobe (v on‑line priestore).
Realizácia projektu posilní vytvorenie rôznorodej cezhraničnej vzdelávacej infraštruktúry, ktorá vďaka spolupráci a synergii expertov z oblasti vzdelávania skvalitní a optimalizuje prácu s cieľovými skupinami, t. j. žiakmi a učiteľmi základných a stredných všeobecne vzdelávacích škôl. Neustále zároveň berie na zreteľ potrebu rozvoja prírodovedeckej a technickej gramotnosti as ňou súvisiace potreby trhu práce. Počas riešenia projektu vznikne vzdelávací program (A3, A7, A15), ktorý v on‑line priestore ponúkne 20 rôznych vzdelávacích aktivít s príslušným metodickým materiálom s dôrazom na výskumnú činnosť ako model pre nadobúdanie zamestnávateľmi požadovaných kompetencií. Predpokladáme, že postupne (v horizonte najbližších 5 rokov) bude materiál využívaný minimálne dvojnásobným počtom učiteľov a žiakov (60 učiteľov a minimálne 3 000 žiakov) ako je plánovaný počet učiteľov a ich žiakov zapojených v projekte (30 učiteľov a 1 500 žiakov v prvotnej fáze školenia a overovanie programu, A5, A6, A8). Viac informácií o projekte a našich aktivitách nájdete na http://ibse.truni.sk/.