Pôsobí ako vysokoškolský pedagóg na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave a samostatný vedecký pracovník Ústavu výskumu sociálnej komunikácie SAV. Je graduovaná v oblasti psychológie, pedagogickej psychológie a pedagogiky. V rámci svojej vedeckej profilácie sa venuje teoretickému a empirickému skúmaniu kognitívno-psychologických, pedagogických a sociokultúrnych aspektov vývinu jazykovej gramotnosti so zameraním na aktuálne problémy jej rozvíjania v súčasnom vzdelávacom a informačnom prostredí. Vo svojej pedagogickej činnosti sa zameriava na riešenie týchto otázok na úrovni predprimárneho a primárneho vzdelávania. Počas svojho pôsobenia na Slovenskej akadémii vied a neskoršej spolupráce s viacerými univerzitnými pracoviskami publikovala desiatky vedeckých a odborných štúdií, viedla a podieľala sa na riešení viacerých domácich i medzinárodných vedecko-výskumných projektov (v spolupráci s Institute of Education, University of London; v rámci medzinárodného programu COST; počas jej dlhodobého pôsobenia v Európskom výbore International Reading Association; v súčasnosti Federation of European Literacy Associations). Je garantkou študijného programu Predškolská a elementárna pedagogika (Bc.) a Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (Mgr.)
Predmety: Psychický vývin dieťaťa (PEP)
Jazyková a literárna gramotnosť (UPV)
Psychológia detstva a vzdelávania (UZ)
Teória a výskum gramotnosti (Pedagogika, PhD.)