Skip to main content

Mgr. Jana Fúsková, PhD.

jana.fuskova
Department
Katedra školskej pedagogiky
Work Assignments
  • študijná poradkyňa:
    bakalársky program Predškolská a elementárna pedagogika
    magisterský program Predškolská pedagogika
    magisterský program Učiteľstvo primárneho vzdelávania
E‑mail
jana.fuskovaaaatruni.sk
Room
625 (5. poschodie vpravo)
Telephone Extension
Tutorial teaching
streda: 12:00 - 13:30 (Adalbertínum)
online: calendly.com/fuskova


Dr. Jana Fúsková je sociálna psychologička so zameraním na raný vývin dieťaťa, vzdelávanie a rodičovstvo (kvalitu života). Získala doktorát z pedagogiky na Trnavskej univerzite (TRUNI) v spolupráci s Ústavom výskumu sociálnej komunikácie Slovenskej akadémie vied. Vo svojej dizertačnej práci sa venovala identifikácii faktorov, ktoré uľahčujú alebo bránia dekonstrukcii rodových stereotypov v školskom prostredí. Za svoju prácu bola ocenená Švartzovým štipendiom pre najlepších doktorandov, vďaka čomu mohla pokračovať vo výskume rodičovstva na Ústave výskumu sociálnej komunikácie Slovenskej akadémie vied. Dr. Fúsková je absolventkou magisterského štúdia klinickej a poradenskej psychológie na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. 

Medzi jej hlavné výskumné záujmy patrí raný vývin dieťaťa, kvalita života v rôznych rodinných typoch a formách (tradičných aj alternatívnych) či rodové štúdie. Okrem toho skúma identitu menšín a vplyv sociálnych či politických bariér na menšiny. Aktuálne pôsobí aj na Výskumnom ústave psychológie a patopsychológie dieťaťa Slovenskej akadémie vied kde skúma príčiny a možnosti prevencie predčasného ukončovania školskej dochádzky. 

Na pozícii odbornej asistentky na Trnavskej univerzite Dr. Fúsková vedie kurzy zamerané na metodológiu výskumu a psychologicko-sociálne aspekty vzdelávania. Pre študentov učiteľstva predškolskej a elementárnej pedagogiky vedie kurzy: Akademické písanie, Filozofia pre deti, Pedagogická komunikácia, Pedagogické a sociálne interakcie, Pedagogicko-psychologická diagnostika a Pedagogický výskum.