Súčasný stav projektu

aktuality

 

 

 

KALENDÁR AKCIÍ

DISKUSIA

KONTAKTY

 

 

Informácie Na stránkach sa aktualizujú

Stav riešenia projektu z pohľadu realizátorov vzdelávania

Metóda Vyhrňme si rukávy sa prakticky aplikuje na vyučovacích hodinách v troch experimentálnych školách v Trnave už tretí rok. Metóda sa podľa odporúčania francúzskych školiteľov začala aplikovať najskôr v prvom ročníku. V školských rokoch 2004-2005 a 2005-2006 sa metóda aplikovala do učiva Prvouky. V aktuálnom školskom roku 2006-2007 sa metóda preniesla do učiva predmetu, ktorý na prírodovedný základ Prvouky nadväzuje - do Prírodovedy. Keďže metóda je v obsahu a hlavne spôsobe aplikácie na obsah flexibilne prispôsobiteľná aktuálnym potrebám detí a učiteľa, aplikácia metódy v troch rôznych školách je pozorovateľne iná (čo korešponduje s koncepciou projektu).

Z priebehu realizácie vyplynulo niekoľko súčasne riešených problémov. Jedným z problémov je napríklad adekvátny výber obsahu, na ktorý je možné metodiku použiť. Iným problémom je boj s časom pri súčasnej aplikácii metodiky na obsah a požiadavky dodržiavať pomerne striktne dané učebné osnovy. Väčšie problémy s aplikáciou metodiky na obsah Prvouky neboli zaznamenané.

Stav riešenia projektu z pohľadu Pedagogickej fakulty TU

Vybraní pracovníci Fakulty boli preškolení v metodike francúzskymi školiteľmi. Pedagogická fakulta sa snaží predovšetkým o metodickú podporu školám a realizáciu pedagogického výskumu, ktorého cieľom je zistenie vplyvu metodiky na vybrané aspekty primárnej prírodovednej edukácie. Fakulta poskytuje metodické rady, čiastočne vypomáha v poskytovaní podporných materiálov pre výučbu metodikou Vyhrňme si rukávy. V súčasnosti sa aktuálne podieľa spolu s francúzskymi školiteľmi na organizácii a obsahovej náplni ďalších školení učiteľov v metodike. Aktuálne v riešení je vytvorenie certifikovaných kurzov metodiky na Pedagogickej fakulte. Vypracované sú niektoré výskumné nástroje na zistenie zmien v edukačnom procese v experimentálnych triedach.

Stav riešenia projektu z pohľadu francúzskych školiteľov

Stav riešenia projektu z pohľadu Štátneho pedagogického ústavu