• Slovenčina
  • English
Katedra anglického jazyka a literatúry
Katedra biológie
Katedra chémie
Katedra matematiky a informatiky
Katedra nemeckého jazyka a literatúry
Katedra pedagogických štúdií
Katedra pedagogiky výtvarného umenia
Katedra slovenského jazyka a literatúry
Katedra školskej pedagogiky

Stránka sa načítava, prosím čakajte…

Ukončené a riešené projekty, ktorých hlavní riešitelia sú členovia Katedry pedagogických štúdií Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave (od roku 2005):

Morálna reflexia ako primárny komponent výchovy charakteru v podmienkach realizácie predmetu etická výchova 
Moral Reflection as a Primary Component of Character Education under Conditions of Implementation of the School Subject Ethical Education
 
(č. 1/0056/19)

Vedúci projektu: doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Brestovanský, Podmanický, Gajdošíková Zeleiová, Sádovská, Kusý, Wiesenganger
Obdobie riešenia: 2019 – 2022

Pedagogické myslenie, školstvo a vzdelávanie na Slovensku v rokoch 1945 až 1989 
(č. 1/0038/17)

Vedúci projektu: prof. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Šuhajdová, Rajský, Bizová, Wiesenganger, Gubricová, Lopatková, Laskovičová, Cipár, Gašparovičová
Obdobie riešenia: 2017 – 2019

Verifikácia základnej orientácie na koncept prosociálnosti v etickej výchove 
(č. 1/0557/16)

Vedúci projektu: doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Dojčár, Podmanický, Gajdošíková Zeleiová, Brestovanský, Sádovská, Šuleková, Kaššovicová, Wiesenganger
Obdobie riešenia: 2016 – 2018

Kvalita života (žiakov s postihnutím) v multiperspektívach inkluzívnej edukácie 
(č. 1/0608/14)

Vedúci projektu: doc. Mgr. art. Jaroslava G. Zeleiová, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Lechta, Bizová, Lehenová, Javorská
Obdobie riešenia: 2014 – 2016

Pedagogické myslenie na Slovensku od r. 1918 po súčasnosť 
(č. 1/0263/14)

Vedúci projektu: doc. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Rajský, Lechta, Lenčo, Bokorová, Wiesenganger, Lopatková, Šuhajdová
Obdobie riešenia: 2014 – 2016

Indikátory kvality života v kontexte edukácie 
(č. 1/0266/14)

Vedúci projektu: Mgr. Miroslava Adamík Šimegová, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Valihorová, Szeliga, Bizová, Brestovanský, Lenčo, Ferková, Lajčiaková, Gajdošíková Zeleiová, Lehenová, Javorská, Kusý
Obdobie riešenia: 2014 – 2016

 
Teoretické preskúmanie a empirické overenie konceptu prosociálnosti ako východiskovej bázy aktuálnej koncepcie Etickej výchovy v SR 
(č. 1/0962/13)

Vedúci projektu: doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Dojčár, Podmanický, Gajdošíková Zeleiová, Brestovanský, Sádovská, Wiesenganger
Obdobie riešenia: 2013 – 2015

 
Teoretické východiská európskeho pedagogického myslenia (prechod od moderny k postmoderne po súčasnosť) 
(č. 1/0110/11)

Vedúca projektu: doc. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Rajský, Lechta, Sitarčíková, Dojčár, Bokorová, Lenčo, Baranyai, Wiesenganger
Obdobie riešenia: 2011 – 2013

 
Kognitívne, emocionálne a morálne aspekty školského šikanovania a ich využitie v prevencii šikanovania na základnej škole 
(č. 1/0065/09)

Vedúci projektu: Mgr. Miroslava Adamík Šimegová, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Lehenová, Lohynová, Janíková, Gajdošíková Zeleiová, Brestovanský, Jablonský, Podmanický
Obdobie riešenia: 2009 – 2011

 
Dynamické faktory formovania súčasnej hudobnej kultúry 
(č. 2/0113/08)

Vedúci projektu: Mgr. Rastislav Podpera, PhD. – Ústav hudobnej vedy SAV
Členovia riešiteľského tímu: Gajdošíková Zeleiová
Obdobie riešenia: 2008 – 2010

 
Filozoficko­‑antropologické východiská pedagogického myslenia v európskej tradícii a kultúre 
(č. 1/0452/08)

Vedúca projektu: doc. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Rajský, Jablonský, Dojčár
Obdobie riešenia: 2008 – 2010

 
Inkluzívna edukácia ako viacdimenzionálny výchovný problém 
(č. 009TVU­‑4/2011)

Zodpovedný riešiteľ: prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Kudláčová, Požár, Rajský, Gajdošíková Zeleiová, Vladová, Bizová, Lehenová, Lenčo, Sádovská
Obdobie riešenia: 2011 – 2013

Napĺňanie kultúrnych potrieb znevýhodnených skupín prostredníctvom muzikoterapeutických a etnopedagogických prístupov v umeleckom vzdelávaní 
(č. 476­‑028KU­‑4/2010)

Vedúci projektu: PaedDr. Martina Krušinská, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Gajdošíková Zeleiová, Pappová
Obdobie riešenia: 2010 – 2011

 
Skúmanie možnosti aplikácie inkluzívnej pedagogiky v stredoeurópskom regióne 
(č. 3/6013/08)

Vedúci projektu: prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD.
Členovia riešiteľského tímu: Požár, Kudláčová
Obdobie riešenia: 2008 – 2010

 
Inovatívne hudobno­‑edukačné modely akcentujúce etnopedagogické a muzikoterapeutické prístupy v ďalšom vzdelávaní učiteľov hudby 
(č. 3/5251/07)

Vedúca projektu: Mgr. art. Jaroslava Zeleiová, PhD.
Obdobie riešenia: 2007 – 2009

 
Príprava profesionálnych pracovníkov s deťmi a mládežou v oblasti sociálnej pedagogiky a vychovávateľstva s dôrazom na prevenciu sociálno­‑patologických javov 
(č. 3/3046/05)

Vedúca projektu: prof. PhDr. Kratochvílová
Členovia riešiteľského tímu: Požár, Kapucian, Špánik, Kudláčová, Mráz, Zeleiová, Lehenová, Jablonský, Dojčár, Podmanický, Cintulová
Obdobie riešenia: 2005 – 2007

 
Dotačný program Erasmus+ v Kľúčovej akcii Spolupráca pre inovácie a výmenu dobrých skúseností v Akcii Strategické partnerstvá na poli práce s mládežou: 2015­‑2­‑UK01­‑KA205­‑014061: Projekt RIDE (Resources for Inclusion, Diversity and Equality/Zdroje pre inklúziu, rôznorodosť a rovnosť príležitostí)

Vedúci projektu za slovenská stranu: Mgr. Martin Brestovanský, PhD.
Členovia riešiteľského tímu za slovenskú stranu: Naďa Bizová, Janette Gubricová, Blanka Kudláčová, Kristína Liberčanová, Andrej Rajský, Ivana Šuhajdová
Obdobie riešenia: 2015 – 2017

 
Projekt DAAD (Deutsche Akademische Austaschdienst): MŠ SR 12/2006: Integration Hör­‑Sprach­‑Geschuädigter in allgemeinen Bildungseintrichtungen

Vedúci projektu: prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD.
Obdobie riešenia: 2007 – 2008

 
Program Sokrates – Higher education (Erasmus): Coping with inclusion in primary schools – integrating school practice and European experience 2.

Vedúci projektu: Alexander Vanacker, KaHo Sint­‑Lieven Hogeschool – Gent, Belgicko
Členovia riešiteľského tímu: Požár
Obdobie riešenia: 2006 – 2007